MONOTEATR: Mikrokosmos Miedziewskiego 30 CZERWCA - 26 SIERPNIA 2018 Osobowość. Wizjoner. Mistrz. Detalista. „Żywa legenda”... W znacznej mierze dzięki niemu Słupsk jest określany stolicą monodramów. Stworzył dziesiątki spektakli w poetyce teatru jednego aktora, a regularność z jaką zdobywają one nagrody na ogólnopolskich i zagranicznych festiwalach, wprawia w pełne szacunku zdziwienie. Energiczny i żywiołowy, często wydaje się młodszy od swoich aktorów. Stanisław Miedziewski obchodził w 2016 roku jubileusz 50-lecia pracy artystycznej i to jemu gdański Teatr w Oknie zadedykował przegląd "Mikrokosmos Miedziewskiego" w ramach cyklu MONOTEATR.
SZANOWNI WIDZOWIE   Informujemy, że kasa Teatru Rondo jest czynna na godzinę przed każdym spektaklem. Przedsprzedaż biletów i rezerwację telefoniczną prowadzimy od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00 - 16.00
Pierwszy dzień festiwalu "Sam na Scenie" za nami. Widzowie zobaczyli siedem monodramów konkursowych (więcej informacji tutaj) oraz -  w ramach Wieczorów Mistrzowskich - "Podróż do Buenos Aires" Gabrieli Muskały. Sobotni dzień to kolejna konkursowa ósemka, a dzień zwieńczy koncert poezji śpiewanej w wykonaniu Pawła Ruszkowskiego.
Drugi dzień festiwalu "Sam na Scenie" zakończył się muzycznym akcentem. Po raz kolejny na scenie OT Rondo wystąpił Paweł Ruszkowski, wokalista, instrumentalista, kompozytor i aranżer, kojarzony głównie z solową działalnością w nurcie poezji śpiewanej. Jest on jednocześnie muzykiem otwartym na wszelkie inspiracje i eksperymenty, pasjonującym się sztuką aranżacji i współpracującym z wieloma artystami. Komponując najobficiej czerpie z dorobku muzyki jazzowej, amerykańskiego i brytyjskiego folku oraz muzyki klasycznej, tekstowo – inspiruje się szczególnie słowem poetyckim. 
15 edycję "Sam na Scenie" można uznać za zamkniętą. W trakcie trzech dni festiwalowych mogliśmy zobaczyć 15 monodramów konkursowych oraz dwa Wieczory Mistrzowskie, w których wystąpili Gabriela Muskała oraz Paweł Ruszkowski.  Obszerne podsumowanie dwóch pierwszych dni festiwalu zobaczyć można na naszej stronie (dzień 1; dzień 2), podobnie jak relacje z Wieczorów Mistrzowskich na deskach OT Rondo (Monodram "Podróż do Buenos Aires" Gabrieli Muskały i Koncert Poezji Śpiewanej "W sobie zestrajam sprzeczny ten świat, Apollinie, Boś chyba po to tylko dał mi lutnię w ręce" Pawła Ruszkowskiego). Jury w składzie: Irina Gerasimenko, Gabriela Muskała, Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Jan Zdziarski, po obejrzeniu piętnastu przedstawień konkursowych przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
W piątkowy poranek zainaugurowaliśmy 15. edycję festiwalu Sam na Scenie - Finał Turnieju Teatrów Jednego Aktora - 63. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. W tym roku w konkursie bierze udział piętnaście monodramów zaprezentowanych przez zwycięzców kolejnych szczebli eliminacji.
"Podróż do Buenos Aires" Amanity Muskari, to autorski duet sióstr: Gabrieli Muskały, aktorki i Moniki Muskały, tłumaczki literatury niemieckojęzycznej. Sztuka znalazła się w finale konkursu Ministerstwa Kultury na wystawienie polskiej sztuki współczesnej. Była pokazywana na wielu festiwalach w Polsce, a także za granicą: w Brukseli i w Egerze na Węgrzech.
Protokół Komisji Kwalifikacyjnej prezentacji konkursowych z nadesłanych nagrań 63. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego FINAŁ TURNIEJU TEATRÓW JEDNEGO AKTORA – 15. SAM NA SCENIE       Komisja w składzie: 1. Jolanta Krawczykiewicz 2. Stanisław Miedziewski 3. Bernadetta Żynis   W kwalifikacjach z eliminacji wojewódzkich za przesłaniem nagrania nominowano 7 spektakli z czego jedno (Agata Dziąbor - Wojsko Polskie)) nie zostało przysłane oraz jedno zgłoszenie poza eliminacjami (zgodnie z regulaminem). W dniu 11 maja 2018 roku, Komisja po obejrzeniu 7 nagrań wideo spektakli postanowiła zakwalifikować do Finału (w kolejności alfabetycznej):   1. Karolinę Czekajewską - woj. łódzkie - "Rekwizytornia Teatr" Miejski Dom Kultury w Radomsku   ze spektaklem „Reakcja" (15 minut) wg. scenariusza autorskiego reżyseria, scenografia - Anita Pawlak Zygma muzyka - Piotr Zygma   2. Jacka Daszkiewicza - Kołobrzeg ze spektaklem "Usłyszeć stukot kół" na motywach tekstów Wiktora Pielewina "Żółta strzała" i "Kryształowy świat" (35 minut) scenariusz - Bogumiła Banaś, Jacek Daszkiewicz reżyseria - Bogumiła Banaś   3. Magdalenę Mikler - woj. śląskie - Miejski Dom Kultury w Bielsku Białej ze spektaklem "Sercątko", rzecz do tekstów Herty Muller (18 minut) scenariusz i reżyseria - Anna Maśka   4. Klaudię Sobów - woj. opolskie - Diecezjalne Liceum Humanistyczne w Nysie ze spektaklem "Córka myśliwego" na motywach sztuki Moniki Powalisz pod tym samym tytułem (25 minut) scenariusz i reżyseria - Lidia Rogowska   Komisja dziękuje wszystkim wykonawcom, którzy nadesłali płyty życząc jednocześnie wielu sukcesów w pracy artystycznej.
Teatr RONDO Słupskiego Ośrodka Kultury wraz z grupą tworzącą Zakład Doświadczeń Dramatycznych został zaproszony do Gdańska na Międzynarodową Interdyscyplinarną Konferencję Naukową pt. "Dramatyka* kultury i natury: relacje między Polską a Północą”. Zaprezentujemy tam Stage Reading „ZNIKAM” norweskiego powieściopisarza Arne Lygre. Gramy 14 maja 2018 o godz. 16.00 w Sali Teatralnej Katedry Skandynawistyki Uniwersytetu Gdańskiego. Konferencję patronatem objął Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz. "ZNIKAM" to wyreżyserowane przez Wioletę Komar czytanie dramatu, którego premiera miała miejsce 16 kwietnia 2016 roku. Tekst Arne Lygre na język polski przetłumaczyli studenci Skandynawistyki Uniwersytetu Gdańskiego, a środki na realizację pozyskano dzięki zbiórce na portalu crowdfundingowym www.wspieramkulture.pl.
W tegorocznej edycji konkursu recytatorskiego "Błękitna apaszka" pierwsze miejsce i Złotą Maskę - nagrodę Teatru Stop otrzymał Kacper Bokacz, młody recytator sceny recytacji OT Rondo Słupskiego Ośrodka Kultury. Instruktorem Kacpra jest Wiesław Dawidczyk.