Z przyjemnością informujemy, że Małgorzata Sokołowska otrzymała II nagrodę festiwalu za monodram "Europa, Europa" w reżyserii Wiesława Dawidczyka. Gratulujemy! Festiwal "Konstelacje Teatralne" organizowany jest w Ośrodku Ośrodku Edukacyjno-Teatralnym „Stacja Szamocin”, w tym roku odbył się on w dniach 4-6 sierpnia. Strona festiwalu: http://teatrplanetam.pl/konstelacje-teatralne/
Monodram pt. "Manifest" wg S. I. Witkiewiczascenariusz, reżyseria, wykonanie: Ziuta Zającówna01.09.2017. godz. 19.00, Teatr Rondo Scenariusz spektaklu powstał na podstawie teoretycznego tekstu Stanisława Ignacego Witkiewicza o teorii Czystej Formy, z fragmentami: wierszy, dramatu "Kurka Wodna", prozy "Niemyte Dusze" oraz jednoaktówki "Negatyw szkicu". To próba zmierzenia się z interpretacją czystej formy w teatrze. "Ziuta Zającówna postuluje uwolnienie się od tożsamości, które możliwe jest dzięki udawaniu wszystkiego. Nie ma bowiem rozkoszy większej od czystej blagi, z którą nic nie może się równać. Czysta blaga to zarazem czysta rozkosz. A może to czysta rozkosz jest czystą blagą? Jedno jest pewne: czystej blagi nic nie jest w stanie przelicytować! Monodram Zającówny wypełniony jest groteską i licznymi neologizmami (wśród językowych perełek można wymienić takie słowa jak „papugizm”, „kręcizm”, „krętacyzm”, etc.). Sztuka jest w nim „lekiem na całe zło”, który można stosować bez ograniczeń. „Manifest” przynosi nawet pewną prawdę o ekipie rządzącej, która „nie umie wyciągać wniosków i nie dba o dobro ogółu”. Stąd też „mężowie stanu” rewolucję powinni zacząć od siebie. Zającówna bawi się słowem, formą i zgodnie z prawidłami aktorskiej sztuki – własną tożsamością. Wszak twórczość jest wieczna, blagować można zawsze, a ludzie są tylko mizerią dostarczającą poecie słów. Blaga to talentu wymaga", Monika Szweda, http://magazyntuiteraz.pl Bezpłatne wejściówki do odebrania w Teatrze Rondo, Niedziałkowskiego 5a. Rezerwacja pod numerem telefonu: 59 842 63 49 Spektakl w cyklu "Mistrzowskie słowa", w ramach projektu „U mnie słowo droższe od pieniędzy". fot. z archiwum Teatru Proscenium Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloaka582a06440012bc7fa1b80067bea3168').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addya582a06440012bc7fa1b80067bea3168 = 'katarzyna.glodek' + '@'; addya582a06440012bc7fa1b80067bea3168 = addya582a06440012bc7fa1b80067bea3168 + 'polskapress' + '.' + 'pl'; var addy_texta582a06440012bc7fa1b80067bea3168 = 'katarzyna.glodek' + '@' + 'polskapress' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloaka582a06440012bc7fa1b80067bea3168').innerHTML += ''+addy_texta582a06440012bc7fa1b80067bea3168+'';
Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane pracą ze słowem: recytatorów, nauczycieli, aktorów. "Słowa znaczą to, co chcę żeby znaczyły". Alicja w Krainie Czarów "Mówienie jest integralną częścią aktywności całego ciała. Nawyki oddechowe, postawa ciała, sfera sensoryczna, emocjonalna i wyobraźnia są w równym stopniu angażowane w proces artystycznej wypowiedzi. Celem warsztatów jest odkrycie własnych zbędnych napięć w ciele, które utrudniają komunikację i dostęp do pełnego wykorzystania wyobraźni i spontanicznej kreatywności. Materiałem do interpretacji jest współczesna literatura polska i zmierzenie się z różnymi konwencjami literackimi interpretowanego tekstu, od japońskich wierszy Haiku w tłumaczeniu Czesława Miłosza, które w esencjonalnej, oszczędnej formie pozwalają na odczucie "ciężaru" i "wagi" słów, po teksty I. Witkiewicza, St. Themersona, S.Barańczaka, pełne emocjonalnego kontekstu, gier językowych, zabawy formą słowa. Ćwiczenia są inspirowane metodą pracy nad głosem Kristin Linklater ("Uwolnij swój głos. Tworzenie obrazów w pracy nad głosem i tekstem") i różnymi technikami treningu, które stosuję we własnej praktyce, jako aktorka i pedagog."Ziuta Zającówna Warunki uczestnictwa: Wszyscy uczestniczą w całym dziesięciogodzinnym warsztacie. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Organizatorzy nie zwracają kosztów podróży i nie zapewniają noclegów oraz wyżywienia. Na zajęciach obowiązują miękkie obuwie i niekrępujące stroje, pozwalające wykonywać proste ćwiczenia. Miejsce  warsztatów: Ośrodek Teatralny – Rondo (sala widowiskowa), ul. Niedziałkowskiego 5a w Słupsku Godziny zajęć:31 sierpnia - czwartek 10.00 - 16.00 01 września - piątek 12.00 - 16.00 Zgłoszenia:Przyjmowane są telefonicznie pod numerem 59 842 63 49 (Katarzyna Sygitowicz-Sierosławska) lub osobiście w OT Rondo. Liczba miejsc ograniczona (15 uczestników), o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. ZIUTA ZAJĄCÓWNADr hab. Józefa Jamróz-Zając vel. Ziuta Zającówna – wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, reżyser, laureatka nagród na międzynarodowych festiwalach teatralnych (Wrocław, Toruń, Szczecin). Aktorka-monodramistka. Stypendystka Polsko-Amerykańskiej Fundacji Fulbrighta (2007, projekt badawczy na temat Praktycznych aspektów metody Kristin Linklater pracy nad głosem). Redaktorka polskiej wersji językowej książki K. Linklater UWOLNIJ SWÓJ GŁOS. Tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową. Związana z amatorskim ruchem artystycznym jako jurorka festiwali teatralnych i konkursów recytatorskich oraz instruktorka. Warsztaty pt. "Słowo pisane a słowo mówione" w ramach projektu „U mnie słowo droższe od pieniędzy".
Z przyjemnością informujemy, że 20. edycja "Witkacy pod strzechy" otrzymała "Honorowy Patronat" Narodowego Centrum Kultury. Przypominamy, że zgłoszenia na Konkurs Interpretacji Dzieł Stanisława Ignacego Witkiewicza przyjmowane są do 13 lipca. Regulamin i karta zgłoszenia dostępne na stronach www: witkacy.art.pl facebook.com www.sok.slupsk.pl
Spektakl pt. "Wykorzenie(nie)" nawiązuje do aktualnej kontrowersji związanej z globalną i lokalną wycinką drzew. Po co istnieją i co dają człowiekowi drzewa? Na czym polega nasze obcowanie z naturą? Od kiedy Natura stała się naszą własnością? Dawniej człowiek brał z natury tyle, ile potrzebował. Dziś zachłanność sprawia, że eksploatujemy dżungle i lasy jak prywatny folwark. A przecież drzewa były na Ziemi na długo przed pojawieniem się człowieka... Inspiracją do spektaklu jest książka "Sekretne życie drzew" Peter'a Wohlleben oraz obecna wycinką Puszczy Białowieskiej. Czym dla Was są drzewa? Zapraszamy do przesyłania zdjęć drzew - niezwykłych i całkiem zwyczajnych. Tych okazałych, jak i tych miejskich. Tych rozłożystych i tych z poobcinanymi konarami. Zdjęcia przysyłajcie pod adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloakd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addyd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a = 'm.burjan' + '@'; addyd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a = addyd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl'; var addy_textd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a = 'm.burjan' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloakd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a').innerHTML += ''+addy_textd96f36a462ac12120cc7378a5eb9b39a+''; Zdjęcia wykorzystamy w spektaklu, który odbędzie się 28 czerwca, o godzinie 19:00 w Teatrze Rondo. Bilety do nabycia w biurze OT Rondo na Niedziałkowskiego 5a, rezerwacje pod numerem telefonu 59 842 63 49
1 lipca, godzina 18:00 - pokaz przedpremierowy najnowszego monodramu Ireny Jun pt. "Matka Makryna", na podstawie powieści Jacka Dehnela. Bohaterka powieści i spektaklu stała się legendą, uosobieniem romantycznego mitu Polski, jako męczennica gnębiona przez Rosjan. W wywiadzie Anety Gieroń, Irena Jun mówi tak: "Właśnie uczę się nowego monodramu i wydaje mi się piekielnie trudny, być może ze względu na temat. Tekst powstaje na podstawie powieści Jacka Dehnela >>Matka Makryna<<. To historia słynnej oszustki religijnej, podziwianej przez papieży i... Juliusza Słowackiego. >>Matka Makryna<< to monolog przeoryszy klasztoru bazylianek w Rzymie, matki Makryny Mieczysławskiej. W latach 40. XIX wieku stała się obiektem fascynacji i uwielbienia polskiej emigracji i europejskiej prasy, kiedy opowiedziała o prześladowaniach, jakie spotkały ją ze strony władz rosyjskich. Sięgnęła szczytów władzy, zarówno świeckiej, jak i kościelnej. Słowacki napisał o niej poemat >>Rozmowa z Matką Makryną Mieczysławską<<, który ja grałam przed laty i do którego to tematu chcę wrócić, by być uczciwa w stosunku do siebie samej. Będę mówiła fragment ze Słowackiego i Dehnela, ale większość będzie Dehnela. Dla mnie to duże wyzwanie i trudność, ale jednocześnie ostroga do pracy."  Link do wywiadu: (KLIKNIJ)

ProtokółJury Turnieju Teatrów Jednego Aktora „Sam na Scenie”62. Ogólnopolskiego Konkursu RecytatorskiegoSłupsk, 15 – 17 czerwca 2017 r. Jury w składzie:Krystyna Maksymowicz, Bernadetta Żynis, Wiesław Geras, Jan Zdziarski, po obejrzeniu siedemnastu przedstawień konkursowych przyznało następujące nagrody i wyróżnienia: Wyróżnienia drugiego stopnia ufundowane przez Perfumerię Douglas otrzymują: Olga Gąsowska za spektakl "Marta i Maria" na podstawie tekstu pod tym samym tytułem Karela Capka; I Liceum Ogólnokształcące w Sokołowie Podlaskim Kamil Zyzik za spektakl "Dzień języków obcych” na podstawie tekstów Tadeusza Różewicza "Kup kota w worku” i Doroty Masłowskiej "Między nami dobrze jest”; Miejski Dom Kultury w Radomsku

24 czerwca, godzina 21:01, Ośrodek Teatralny Rondo.Wejściówki (jedna na wszystkie spektakle) w cenie 20 złotych, rezerwacje w biurze Teatru Rondo pod numerem telefonu 59 842 63 49 lub TUTAJ. 21:01 Bez Gadania To Nie My - MCK “Koniecznie przygarnij zwierzę”reż. Bożena Konarowska 21:45 Małgorzata Sokołowska - OT Rondo “Europa, Europa”reż. Wiesław Dawidczyk 22:30 Jerzy Zellma, Kacper Bokacz - OT Rondo “Pokój Dzieciństwa”reż. Wiesław Dawidczyk

Zapraszamy do udziału w warsztatach uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,  studentów i dorosłych zainteresowanych sztuką słowa. W programie warsztatów, spotkanie z prozą, odczytanie formy utworu i wynikającej z niej linii interpretacyjnej, dobór środków ekspresywnych i sposób aranżacji utworu. Warunki uczestnictwa: Wszyscy uczestniczą w całym dziesięciogodzinnym warsztacie. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Organizatorzy nie zwracają kosztów podróży i nie zapewniają noclegów oraz wyżywienia. Na zajęciach obowiązują miękkie obuwie i niekrępujące stroje pozwalające wykonywać proste ćwiczenia i kłaść się na podłodze. AKTUALIZACJA: W ciągu kilku godzin po rozpoczęciu zapisów wszystkie miejsca zostały już zarezerwowane, ogłaszamy niniejszym koniec rekrutacji i wyrażamy zachwyt nad Waszą cudowną, błyskawiczną reakcją. Uczestników zapraszamy do śledzenia niniejszej strony www oraz strony Teatru Rondo na FB, gdzie będą podawane aktualne informacje (KLIKNIJ). Godziny zajęć:29.06 (czwartek) 15.00 - 19.0030.06 (piątek) 11.00 - 17.00 fot.: Szymon Kobusiński
Szanowna Jubilatka zaprasza na spotkanie 23 czerwca o godzinie 17:00 do Teatru „Rondo”. Poza przywołaniem z zapomnienia ważnych ludzi i wydarzeń, w programie  przewidziano: przyjemność posłuchania Hanny Piotrowskiej, Marty Turkowskiej, Agnieszki Siepietowskiej i Pauliny Milczanowskiej wystawę zdjęć z życia codziennego nieistniejącej już, największej słupskiej fabryki „Alka”, wykonanych przez fotoreporterów Jana Maziejuka i Andrzeja Maślankiewicza powrót do niezwykłych "Plenerów Fotografików Amatorów Krajów Nadbałtyckich" na wystawie fotografii z archiwum Zbigniewa Bieleckiego promocję  książki „Zaczarowana chusta Ojca Wiatrów. Baśnie wędrujące wokół Bałtyku” z ilustracjami uczniów Liceum Plastycznego im. St.I. Witkiewicza Jubilatka bardzo prosi Miłych Gości, by zamiast kwiatków przynieśli kredki, kolorowe papiery, farbki i bloki rysunkowe przeznaczone na zajęcia z dziećmi w bibliotece.
czwartek, 15 czerwca prezentacje konkursowe (wstęp wolny) 10.00 OT RondoMarta Łaska (woj. lubelskie), Bialskie Centrum Kultury"Lalki, ciche siostry moje” na podstawie sztuki "Lalki, moje ciche siostry" Henryka Bardijewskiego i wiersza "Rozterki Kasandry” Anny Kamieńskiej (30 minut)scenariusz, reżyseria: Marta Łaska i Roman Uściński10.50 Nowy TeatrJerzy Zellma (woj. pomorskie), Słupski Ośrodek Kultury - Teatr Rondo"Dziecięce imaginacje” na podstawie zapisków Tadeusza Kantora i fragmentów "Wielopole, Wielopole" (20 minut)scenariusz, reżyseria: Wiesław Dawidczyk