spektakl: „Nieme kino"premiera: 20 marca 1990 roku, MDK Słupskscenariusz: oparty na znanej historii Rybaka i złotej rybki (tutaj rybka była srebrna) spektakl utrzymany w konwencji „niemego kina”, projektor „5” przenosił widzów na „salę kinową”, jego terkot narzucał rytm spektaklu, w którym aktorzy jak ze starego kina: za dużym makijażem i za dużym gestem odgrywali kolejne sceny..reżyseria: Katarzyna Sygitowiczwystąpili: Konrad Adkonis, Artur Bronisz, Agnieszka Czerniak, Katarzyna Piesik Katarzyna Pietras, Małgosia Pietrzkiewicz, Magda Stypułkowska wyróżnienia: spektakle „nieme kino” i „plotki” zostały wyróżnione na Eliminacjach Rejonowych MOK 1990 i zaproszone do udziału w III Festiwalu Teatrów Dziecięcych oraz w nagrodę pokazane na Scenie promocji Wojewódzkiego Domu Kultury w Słupsku
spektakl: „Plotki"premiera: 20 marca 1990 roku, MDK Słupskscenariusz: oparty na wierszach Juliana Tuwima („Ptasie plotki”, „Spóźniony słowik”, „Trudny rachunek”, „Słowa”) teatralna zabawa słowem, sytuacje z relacji miedzy rówieśnikami opowiedziane za pomocą postaci z wierszy; było o dziecięco-ptasich ploteczkach i nie tylko...reżyseria: Katarzyna Sygitowiczwystąpili: Agata Andrzejczuk, Hania Jastrzębska, Ania Papuga, Monika Waszczyk
spektakl: „Krawiec"premiera: wiosna 1989 roku, MDK Słupskscenariusz: przygotowany przez zespół pod kierunkiem K. Sygitowicz opowiadał o „szyciu na scenie, co zdarzy się gdy będzie wpadka ?, jeśli ktoś się pomyli...?reżyseria: Katarzyna Sygitowiczwystępują: Konrad Adkonis, Agata Andrzejczuk, Agnieszka Czerniak, Katarzyna Pietras, Magda Stypułkowska.prezentacje: V Wojewódzki Przegląd Teatrów Dziecięcych 1989 r. w Słupsku
spektakl: „Szkolny kram"premiera - 12 listopada 1988 roku, MDK Słupskscenariusz: powstał na podstawie wierszy ze zbiorku Igora Sikryckiego „Kram z wierszykami” złożonych w jeden dzień szkolnych wydarzeń.reżyseria: Katarzyna Sygitowiczwystąpili: Konrad Adkonis, Agata Andrzejczuk, Bartek Gortowski, Przemek Gortowski Asia Ignaszak, Magda Majkowska, Kasia Piesik, Gosia Pietrzkiewicz, Agnieszka Stypułkowskaprezentacje: spektakl został zaprezentowany na Harcerskim Przeglądzie Teatralnych „Bałagan 88” w Słupsku.
spektakl: „O Maciusiu co wiosny szukał"premiera: 21 marca 1987 roku, MOK Słupskscenariusz: oparty na historii „Maciusia”, który szukał wiosny spotykając po drodze różne zwierzątka (widać na zdjęciu: zajączka, żabkę, osę, motylki itd.)reżyseria: Katarzyna Sygitowiczwystąpili: inscenizacja przygotowana przez 14-osobową grupę dzieci, tytułową rolę “Maciusia” zagrali: Małgosia Pietrzkiewicz i Konrad Adkonis
Ochotnicza Twórczość Teatralna – Grupa Gwiżdże Ola Ciecholewska, Aśka Gutral, Paulina Miecznikowska, Dorota Radwańska, Michał Sierosławski, Weronika Wysockaspektakl: "Dalang"premiera 29 marca 2008 rokureżyseria – Katarzyna Sygitowicz Sierosławskaopracowanie muzyczne – Maciej Sierosławskiscenografia – Ola Ciecholewska, Paulina Miecznikowska z pomocą zespołu i instruktorówopracowanie graficzne – Anna Grzybwspółpraca: inspiracje w tańcu - Marzena Kogut, inspiracje kulturowe - Maria Hasiec,dziękujemy: Dorocie Ciecholewskiej, Gabrysi Mereckiej, Maćkowi Haponiukowi i wszystkim którzy nas wspierali Za kanwę scenariusza posłużyła „Ramajana” – historia boga Ramy i pięknej księżniczki Sity. Odwieczna walka dobra ze złem – mit walki boga z siłami zła. Zło jednak jest elementem koniecznym rzeczywistości, równie niezbędnym do równowagi świata jak dobro. Przesłanie o tym, że to jednak dobro zwycięża jest dla nas nadzieją na lepszy świat.Inspiracją do przygotowania tego spektaklu było nasze spotkanie z indonezyjską techniką barwienia tkanin – batikiem, a także kulturą Indonezji. Pracę nad spektaklem rozpoczęliśmy od zbierania wiadomości o mitologii hinduskiej, tańcach i teatrze indonezyjskim. Gromadziliśmy także przedmioty: instrumenty, laki, batiki, zdjęcia, artykuły i książki. Kolejnym krokiem było zapoznanie się z technikami teatralnymi występującymi w tradycyjnym teatrze indonezyjskim. W spektaklu staramy się pokazać jego różnorodność: teatr lalki, teatr cieni, teatr maski oraz symboliczny taniec. Większość elementów pojawiających się na scenie wykonaliśmy sami, albo je dodatkowo zdobiliśmy.Spektakl jest naszym spotkaniem z tą wyjątkową kulturą, nie próbujemy jednak niczego naśladować, „dalang” to nasza fascynacja tradycją teatru, tańca i mitologii Indonezji. Nagrody- Nagroda - na XL Ogólnopolskich Puławskich Spotkaniach Lalkarzy 2008- I Nagroda - na XLIV Wojewódzkim Konkursie Teatrów Szkolnych o Nagrodę „Bursztynowej Maski” w Gdańsku 2008  
spektakl „wiecie co...”premiera 20 listopada 2009 rokuwystępują : Michalina Filimoniak, Monika Kubacka, Adrian Grzymkowski, Maja Olech, Kasia Prynkiewicz, Ola Wielikdzień, Bartek Wolfreżyseria: Katarzyna Sygitowiczopracowanie muzyczne: Maciej Sierosławskizdjęcia: Filipina Krawczykiewiczplakat, zaproszenie: Anna Grzyb scenariusz: powstał w trakcie pracy grupy nad tematem „czego się boją dzieci, jak nie mogą zasnąć?”Kasia: Śnił mi się przerażający potwór. Miał długie zepsute zęby, które mnie przerażały.Monika: Ja to się boję włochatych pająków. Są obrzydliwe, okropne !!!- kiedy się robi ciemno, przychodzą „nocne strachy”, czasem takie zwyczajne: szurania, stukania, cień gałęzi za oknem, a czasem wyobraźnia podsuwa nam „straszydła”, a kiedy... trudno zasnąć… NagrodySREBRNA MASKA - XVII Konfrontacje Dziecięcych Grup Teatralnych 2009, MCK w Słupsku- Nagroda aktorska dla Kasi PrynkiewiczII Nagroda - Wojewódzki XXVI Turnieju Teatralnego „Niebieskie tarcze” w GdańskuII Nagroda - 31 Ogólnopolski Przegląd Teatrów Dziecięcych DZIATWA 2010 w Łodzi  
spektakl „Glina”wieczór premierowy 13 września 2009 rokuwystępują : Ola Ciecholewska, Aśka Gutral, Paulina Miecznikowska, Dorota Radwańska, Michał Sierosławski, Weronika Wysockarekonstrukcja mitu: Przemysław Laskowskiscenariusz: zespółreżyseria: Katarzyna Sygitowiczopracowanie muzyczne: Maciej Sierosławskizdjęcia: Michał Giedrojćplakat, program, zaproszenie: Anna Grzybwspółpraca: Elżbieta i Darek Chrezińscy, Hanna Jastrzębska,Gabriela Merecka, Piotr Kowalczuk, Anna Piotrowska Spektakl inspirowany mitologią i obyczajowością słowiańską odsłania przed widzem obrazy z przeszłości;- opowiada zrekonstruowany „Mit o stworzeniu świata” przedstawiający walkę dobra ze złem, powstanie ziemi i historię człowieka ulepionego z gliny,- pokazuje także niektóre obyczaje słowiańskie, np:- korowód Marzanny - w obrzędzie uśmiercenia Zimy, kukłę - personifikację bóstwa, obnoszono wokół wioski ze śpiewami, wyśmiewając śmierć i srogie dolegliwości zimy, przyzywano jednocześnie wiosnę przy dźwiękach rytualnych grzechotek, piszczałek, dzwonków i bębnów płoszących ciemne moce i złe demony,- rozpleciny - zwane też warkoczem to dawny obrzęd obchodzony przez narzeczoną i druhny w ostatni wieczór przed ślubem, były symbolicznym pożegnaniem panieństwa. Zadaliśmy sobie pytanie; z jakiej gliny jesteśmy ulepieni? Zespół : Praca nad spektaklem jest dla nas fascynującą przygodą - podróżą w przeszłość. Próbowaliśmy skleić rozbity dzban …i pokazać zwyczajny los człowieczy: czas zabawy, czas miłości, czas odchodzenia… Praprzeszłość stanowi o naszym rodowodzie, jest genetycznym i genealogicznym zapisem naszej tożsamości. Źródła teatru słowiańskiego wypływają między innymi z rytuałów odnowy życia i kultu przodków. Nagrody- II Nagroda – Otwarta Srebrna Kurtyna na 6 Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Młodzieżowych „ inny – 2009” w Krośnie- Złota Misa Borowiny – XXXI Biesiada Teatralna – Konfrontacje Zespołów Teatralnych Małych Form - Horyniec Zdrój 2010 Z notatek prasowych (…) „Otwarta Srebrna Kurtyna powędrowała do “Ochotniczej Twórczości Teatralnej GWIŻDŻE” ze Słupska za spektakl “GLINA”. Pramity o początku świata, przesądy, stworzenie człowieka z gliny i walka o władzę, zostały znakomicie rozegrane warsztatowo przez aktorów, nie sięgających po zbyt wyszukane środki wyrazu (…)”(Gazeta Festiwalowa Autor: Przemek Polański, 11 czerwca 2009)„To oszczędne w środkach wyrazu przedstawienie ma świetną oprawę muzyczną, a forma spektaklu współgra z przekazywana treścią. Prapoczątki słowiańskości podkreślają zgrzebne stroje aktorów i gliniane naczynia, które służą im za rekwizyty. Swoją drogą samodzielnie przez nich wykonane. Młodzi aktorzy znakomicie dają sobie radę z ruchem scenicznym i słowem. (…)”(„Pramity na scenie”, Joanna Jusianiec, Kurier słupski nr 7 18 lutego 2010, str. 11)„Spektakl jest sceniczną rekonstrukcją słowiańskiego mitu (…) Pojawia się w nim wszystko co charakterystyczne dla tematyki prapoczątków – od pierwotnego chaosu po objęcie ziemi w posiadanie przez człowieka. Nie brakuje w nim ścierania się dobra ze złem, ani związków kosmogonicznych, ani też ludzkich. Szkicowo zarysowany panteon bóstw słowiańskich nie wymaga od widza nadmiernej erudycji, daje natomiast istotę jego władzy i zakres ingerencji w ludzkie życie. Staje się przez to czytelne i łatwe w odbiorze. Takie ujęcie tematyki wymagało jednak od młodych aktorów inwencji i pracy na wyrazistością gestu i wypowiadanego(również symultanicznie) słowa. (…) opracowanie muzyczne Macieja Sierosławskiego przydało zdarzeniom scenicznym wymiaru transcedentalnego wspomagającego poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to z jakiej gliny jesteśmy ulepieni.”(„Ze słowiańskiej gliny”, (hrk), Zbliżenia Nr4(82)-26 lutego 2010, str. 13)
"być piękną i bogatą"na motywach opowiadania Sławomira Shuty „Za kulisami”wykonanie –Joanna Gutralreżyseria: Katarzyna Sygitowicz Sierosławskazdjęcia: Rafał Pawłowskipremiera 22 kwietnia 2009 roku Spektakl składa się z ironicznych fragmentów rzeczywistości pociętej przez natłok nie wyselekcjonowanych informacji, przedstawiających mentalność młodych, współczesnych ludzi, zdominowanych przez mass media, wzorujących się na postaciach z seriali telewizyjnych, karmiących się ploteczkami z życia gwiazd i starających się za wszelką cenę wyglądać jak modelki z okładek kolorowych pism. Czy nasze życie to ... wyrywki, wycinki, fragmenty (programów TV, artykułów prasowych), które przeglądamy i przeskakując z tematu na temat w rytmie kliknięć pilota telewizyjnego, albo na chybił trafił otwartej strony w kolorowym piśmie? Ze wszystkich stron słyszymy: jakimi być? co jeść?, co kupić? co oglądać?, jak wyglądać? „Musisz to mieć!, jesteś tego warta!, wszyscy już mają!, nie dla idiotów!” itp… Nagrody54 OKR 2009 – Finał Turnieju Teatrów Jednego Aktora „Sam na scenie” w Słupsku III NagrodaV Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych „igła” 2009 w Ostrołęce Srebrna IgłaV Festiwal Teatrów Niewielkich w Lublinie WyróżnienieXIII Turniej Sztuki Ożywiania Słowa o Laur Rodu Górków „Noc sztuki” w Szamotułach I Nagroda
Tadeusz Różewicz"Przyj dziewczyno przyj..."scenariusz i reżyseria Stanisław Miedziewskiwykonanie – Wioleta Komarpremiera 4 maja 2007 roku Scenariusz powstał w oparciu o tekst „Przyj dziewczyno przyj do sukcesu” oraz fragmenty dramatów: „Pogrzeb po polsku”, „Na czworakach”, Trelemorele”, „Czego przybywa czego ubywa”, tekst „Kichnięcia” i wiersz „Budowa wieży Bubel”. Jest to próba scenicznego ujęcia byłych, obecnych i przyszłych tzw. „obowiązujących, kultowych trendów” literacko-artystycznych. Bohaterką monodramu jest kobieta, postać-hybryda, Nadzieja Tupalska, powołana do życia przez Tadeusza Różewicza już w latach 60-tych. Twórcy spektaklu wskrzeszają ją w celu teatralnej prezentacji najnowszych tekstów Tadeusza Różewicza. Tupalska jest w prostej linii wnuczką kobiety, która „wygaduje”, siedząc „na najwyższej półce kultury niskiej”. Nagrody- Nagroda II Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Ogródkowych w Częstochowie (lipiec-sierpień 2007);- Nagroda III Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Małych w Ostrołęce (wrzesień 2007);- Nagroda aktorska VII Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji „WINDOWISKO 2007” w Gdańsku (październik 2007);- Grand Prix III Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Niewielkich w Lublinie (listopad 2007);- Nagroda indywidualna przyznana przez jurora Jarosława Gajewskiego na 36. OFTJA we Wrocławiu (listopad 2007) oraz zaproszenie na OFTJA do Torunia (listopad 2008);- Złoty Róg Myśliwski Króla Jana na XXIX Biesiadzie Teatralnej w Horyńcu Zdroju (17-20 stycznia 2008);- Grand Prix XII Festiwalu Sztuki Słowa „… czy to jest kochanie?” w Elblągu (4-6 kwietnia 2008).  
"Grzech"premiera 5 grudnia 2005 rokuna motywach powieści Francois Mauriac’a Teresa Desqueyrouxscenariusz – Marcin Bortkiewiczwykonanie – Wioleta Komarreżyseria – Stanisław Miedziewski Teresa Desqueyroux, niedoszła trucicielka swojego męża, jest bez wątpienia jedną z najbardziej fascynujących postaci stworzonych przez Francois Mauriac’a.W przedstawieniu „Grzech” zastajemy Teresę w sytuacji „aresztu domowego”. Została nań skazana po ujawnieniu okoliczności trucia współmałżonka. Zamknięta w pokoju w Argelouse – majątku rodzinnym – przygotowuje się do spotkania z mężem. Chcąc zrozumieć samą siebie zagłębia się w zakamarki własnej duszy. Niestety mimo wszelkich wysiłków nie potrafi ujrzeć tego dramatu, w zrozumiałej dla siebie postaci. Pochyłość, którą zsuwała się w dół była dla niej całkowicie niedostrzegalna... „Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, już nie ja to czynię ale grzech, który we mnie mieszka.”Św. Paweł, List do Rzymian„Wszystko jest łaską. Bóg posługuje się wszystkim, nawet tym co mierne, nawet co pospolite i nawet co najgorsze – może zwłaszcza tym, co najgorsze”.Georges Bernanos „...Od nas pochodzi jedynie, to co wydobywamy z ciemności będącej w nas, i czego nie znają inni.”Marcel Proust   Nagrody - za „oryginalną formę wypowiedzi teatralnej” IV Ogólnopolskich Spotkań z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza” w Suwałkach (8-10 grudnia 2005);- Grand Prix przeglądu woj. 51 OKR w Sopocie (kwiecień 2006);- Grand Prix 7. Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wlkp. (18-21 maja 2006);- II nagroda XXXIV OSATJA w Zgorzelcu (9-11 czerwca 2006);- Gość specjalny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Days and Nights of European Theatre in Braila w Rumunii, (9-17 sierpnia 2006);- Gość specjalny VII Międzynarodowego Festiwalu Działań Teatralnych i Plastycznych ZDARZENIA TCZEW – EUROPA 2006 (7-10 września 2006);- „ZŁOTA IGŁA 2006” II Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Małych w Ostrołęce (28.09-01.10.2006);- Grand Prix II Festiwalu Teatrów Niewielkich w Lublinie (4-6 listopada 2006);- Nagroda „Szczebel do kariery” za szczególnie wartościowy debiut młodego aktora na 35. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu (16-17 listopada 2006);- Nagroda indywidualna przyznana przez jurora Stefana Mrowińskiego na 35. OFTJA we Wrocławiu (16-17 listopada 2006);- Nagroda w kategorii „indywidualnych dokonań twórczych” (Misa Borowiny) na XXVIII Biesiadzie Teatralnej w Horyńcu Zdroju (15-18 lutego 2007);- I Nagroda XI Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa „Czy to jest kochanie…” w Elblągu (18-22 kwietnia 2007);- Nagroda dla najlepszego monodramu XXXIV Tyskich Spotkań Teatralnych w Teatrze Małym w Tychach (20-25 kwietnia 2007);- Gość specjalny Tygodnia Młodego Teatru PROLOG w Olsztynie (22-28 kwietnia 2007).