Na początku 1953 roku utworzono Dom Kultury Związków Zawodowych. Placówka mieściła się na ul. Bolesława Bieruta (obecnie Szarych Szeregów). 17 lipca 1953 roku uchwałą Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Słupsku powołano Powiatowy Dom Kultury i przekazano w użytkowanie pięciopiętrowy budynek o powierzchni 1034m2 przy Placu Armii Czerwonej (obecnie Stary Rynek, dawniej siedziba banku). Pierwszym kierownikiem placówki był Tadeusz Mekler. W PDK znalazły siedzibę:
ośrodek metodyczno- instrukcyjny;
biblioteka repertuarowa;
klub plastyka;
biblioteka powiatowa;
lokalne radio tzw. radiowęzeł;
Związek Teatrów Amatorskich;
Liga Obrony Kraju;
Towarzystwo Krzewienia Wiedzy Praktycznej;
Ukraińskie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne;
Stowarzyszenie Ateistów i Wolnomyślicieli;
Towarzystwo Krzewienia Wiedzy Powszechnej;
pracownia kroju i szycia;
Korespondencyjne Liceum Ogólnokształcące.
W PDK działały: sekcja teatralna, taneczna, muzyczna, plastyczna, klub szaradzistów. Opiekę merytoryczną sprawowano nad klubami PGR, klubami Ruchu, świetlicami wiejskimi, uniwersytetami ludowymi, żeńskim uniwersytetem ludowym, amatorskimi orkiestrami i zespołami muzycznymi.
W początkowym okresie działania PDK był głównym organizatorem imprez „ku czci i z okazji’ np.: corocznie organizowano akademie z okazji powstania ZSRR, urodzin Lenina, urodzin „wielkiego Polaka” Feliksa Dzierżyńskiego, powstania PZPR, powołania PKWN, wyzwolenia Słupska. Organizowano odczyty, kursy savoir-vivre, gotowania, nauki języków obcych, oraz konkursy „z wiedzy na temat” np.: lodołamacza Lenin, rolnictwa radzieckiego, wojny w Korei …
W październiku 1968 roku Powiatowy Dom Kultury zostaje przeniesiony do Starego Teatru przy ul. Jaracza 31. W planach było przekazanie placówce nowego obiektu przy ul. Wałowej, jednak decyzją władz administracyjnych i partyjnych ulokowano tam teatr.
25 października 1971 roku, na podstawie decyzji Powiatowej Rady Narodowej, placówka zostaje przeniesiona do budynku przy ul. Pawła Findera 3.
W 1975 roku w związku z reformą administracyjną Słupsk stał się miastem wojewódzkim i PDK uzyskał status Wojewódzkiego Domu Kultury (zarządzenie wojewody słupskiego – Jana Stępnia z dnia 26 czerwca 1975 r.).
Równolegle do Wojewódzkiego Domu Kultury w Słupsku funkcjonował od 1976 Miejski Dom Kultury, jego siedziba mieściła się początkowo w Osiedlowym Klubie Kultury „Emka”. 1 stycznia 1977 roku powołano Miejski Ośrodek Kultury, który rozpoczął działalność w budynku Spółdzielni Mieszkaniowej „Kolejarz” przy ul. Braci Gierymskich.
W 1979 roku, funkcjonująca już w ramach WDK sekcja teatralna - Ośrodek Teatralny „Rondo”, otrzymała od miasta budynek po byłym kościele ewangelicko-augsburskim przy ul. M. Niedziałkowskiego. Trzy lata później ruszyły pracy adaptacyjne, które zakończyły się dopiero w roku 1985. Na przełomie 1985 i 1986 O.T. Rondo rozpoczyna działalność w nowej siedzibie.
Wojewódzki Dom Kultury funkcjonował do 31 marca 1991 roku po czym przemianowany został na Wojewódzki Ośrodek Kultury. W tym samym czasie, na mocy porozumienia Wojewody Słupskiego i Prezydenta Miasta, Miejski Ośrodek Kultury został filią Wojewódzkiego Ośrodka Kultury.
Wojewódzki Dom Kultury, później Wojewódzki Ośrodek Kultury sprawował nadzór merytoryczny nad działalnością domów i klubów kultury na terenie województwa oraz działalnością środowiskową na rzecz miasta.
5 sierpnia 1992 roku wygasła umowa dzierżawy obiektu przy ul. Pawła Findera. WOK został przeniesiony na ulicę Braci Gierymskich. W 1996 roku WOK staje się instytucją podległą Zarządowi Miasta.
Po kolejnej reformie administracyjnej, uchwałą Rady Miasta z dnia 24 lutego 1999 r., po raz kolejny zmieniono statut i nazwę placówki. WOK stał się samorządową instytucją kultury, a terenem jego działania - miasto. Wprowadzono nazwę Słupski Ośrodek Kultury.
W 2004 roku rozpoczęła działalność Pracownia Ceramiczna SOK w budynku przy ul. Wojska Polskiego. W 2011 obiekt wyburzono, a na jego miejscu powstała rozbudowana Pracownia, oddana do użytku w styczniu 2012 r.
Decyzją Rady Miejskiej w Słupsku 1 lutego 2018 Słupski Ośrodek Kultury został połączony z Młodzieżowym Centrum Kultury, tworząc atrakcyjną i bardziej efektywną w działaniach nową instytucję kultury pod nazwą „Słupski Ośrodek Kultury”. Młodzieżowe Centrum Kultury, już jako Emcek stało się jedną z pracowni SOK.
Kadra instruktorska pozostała bez zmian, a wszystkie wymienione poniżej obiekty sprawują swoje dotychczasowe funkcje. Sztandarowe imprezy SOK-u i MCK-u, jak Dni Kultury Żydowskiej, konkurs Ośmiu Wspaniałych, Finał WOŚP, Sam na Scenie, Niemen Non Stop czy Witkacy Pod Strzechy pozostały na stałe w kalendarium. Poszerzona baza obiektów i zasobów została wykorzystana do powiększenia oferty SOK i stworzenia ulepszonej platformy pod stare i nowe wydarzenia kulturalne.
1 lutego 2020 roku, po 43 latach działalności w budynku Spółdzielni Mieszkaniowej "Kolejarz", główna siedziba Słupskiego Ośrodka Kultury przeniosła się do przekazanego przez miasto budynku po wygaszonym Gimnazjum nr 4 przy ul. Stefana Banacha 17.
Słupski Ośrodek Kultury kontynuuje i rozwija działalność: PDK, MOK-u, WDK-u, WOK-u, a obecnie również MCK. W chwili obecnej SOK administruje czterema budynkami:
Słupski Ośrodek Kultury - Szkoła Kultury przy ul. Stefana Banacha 17;
Rękodzielnia SOK przy ul Wojska Polskiego 10a;
Ośrodek Teatralny Rondo przy ul. M. Niedziałkowskiego 5a.
Emcek i Kino Rejs przy al. 3 Maja 22
Opracowali: Wanda Lenc-Dziurawiec, Maciej Swornowski
W sprawach dotyczących pracy i praktyk prosimy pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
document.getElementById('cloakf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addyf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725 = 'sekretariat' + '@';
addyf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725 = addyf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725 + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';
var addy_textf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725 = 'sekretariat' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloakf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725').innerHTML += ''+addy_textf71102a3940e99c4ce598ce9d9441725+'';
W sprawach wolontariatu prosimy pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
document.getElementById('cloak5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe = 'a.cybula' + '@';
addy5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe = addy5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';
var addy_text5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe = 'a.cybula' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe').innerHTML += ''+addy_text5d08b69cbc769c64a162c95d236d78fe+'';
PRACA
PRAKTYKI
WOLONTARIAT
PRACA
Oferta pracy – konserwator
Słupski Ośrodek Kultury poszukuje pracownika do zespołu osób odpowiedzialnych za bieżące naprawy i utrzymanie sprawności w budynkach Słupskiego Ośrodka Kultury
Opis stanowiska / Obowiązki:
dokonywanie systematycznych przeglądów technicznych we wszystkich obiektach SOK we współpracy z Kierownikiem Administracyjnym,
dbanie o bezpieczny stan sieci elektrycznej, wyłączników, gniazd, puszek rozdzielczych, lamp i innych odbiorników prądu,
dbanie o sprawność instalacji wodno-kanalizacyjnej w ramach możliwości technicznych, a zwłaszcza o szczelność kranów i spłuczek oraz drożność kanalizacji,
dozór nad instalacją grzewczą i czuwanie nad jej sprawnością,
wykonywanie bieżących prac remontowych w pomieszczeniach SOK i na terenach zewnętrznych wszystkich obiektów SOK, w tym:
przeprowadzenie prac remontowo – malarskich (np. zakładanie i naprawa wykładziny podłogowej, gipsowanie, szpachlowanie ubytków powstających w trakcie eksploatacji budynku oraz malowanie pomieszczeń, drzwi i okien, malowanie elementów ogrodzenia, wykonywanie drobnych napraw murarskich),
dokonywanie napraw związanych z wyposażeniem pracowni i biur(naprawa wyposażenia meblowego),
dbanie o prawidłowe funkcjonowanie elementów wyposażenia obiektu (bramy i ogrodzenia, drzwi, okna, ich zamknięcia, zamki, itp.).
utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach magazynowych i gospodarczych oraz wokół budynków SOK, w tym dbanie o tereny zielone oraz odśnieżanie w okresie zimowym,
obsługa elektronarzędzi, prowadzenie ich ewidencji i dbanie o stan techniczny powierzonych narzędzi i urządzeń,
zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości w zabezpieczeniu technicznym Kierownikowi Administracyjnemu,
pomoc przy realizacji bieżącej działalności SOK: załadunek i rozładunek samochodu, montaż wystaw, scenografii itp.,
wykonywanie innych obowiązków wynikających z zadań statutowych SOK, z polecenia Dyrektora lub Kierownika Administracyjnego.
Wymagania:
brak przeciwskazań zdrowotnych do prac fizycznych,
dyspozycyjność, uczciwość i pracowitość,
doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
zdolność do pracy w weekendy oraz święta (charakterystyka pracy w ośrodku kultury),
Nasza Oferta:
zatrudnienie w oparciu umowę na zastępstwo z możliwością zmiany na umowę o pracę – w wymiarze 3/4 etatu
pracę w miłym i ciekawym zespole
atrakcyjne zadania umożliwiające rozwój osobisty
możliwość udziału w wydarzeniach kulturalnych
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z sekretariatem Słupskiego Ośrodka Kultury osobiście lub pod numerem telefonu 598456441
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest Słupski Ośrodek Kultury z siedzibą w Słupsku, ul. Banacha 17 tel. 598456441, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
document.getElementById('cloak829835f4b4eae226495195a7b75f807d').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy829835f4b4eae226495195a7b75f807d = 'sekretariat' + '@';
addy829835f4b4eae226495195a7b75f807d = addy829835f4b4eae226495195a7b75f807d + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';
var addy_text829835f4b4eae226495195a7b75f807d = 'sekretariat' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak829835f4b4eae226495195a7b75f807d').innerHTML += ''+addy_text829835f4b4eae226495195a7b75f807d+'';
W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
document.getElementById('cloak5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d = 'ido' + '@';
addy5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d = addy5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';
var addy_text5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d = 'ido' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d').innerHTML += ''+addy_text5aa5bf1a96ed263ed209a8d2c591d98d+'';
598424707
Cele i podstawy przetwarzania
w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie uprawnienia pracodawcy wynikającego z art. 22¹ kodeksu pracy i w zakresie: imienia i nazwiska, imion rodziców, daty urodzenia, miejsca zamieszkania, adresu do korespondencji, wykształcenia i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia. Podstawą przetwarzania wyżej wymienionych danych osobowych jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 pkt c RODO),
w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie Pani/Pana zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, tj. danych osobowych innych niż wskazane w punkcie powyżej, przekazanych w CV, formularzu, liście motywacyjnym i innych dokumentach. Podstawą przetwarzania jest ww. zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
w celu realizacji uzasadnionego interesu administratora w zakresie danych pozyskanych od Pani/Pana w trakcie procesu rekrutacji w związku ze sprawdzeniem Pani/Pana umiejętności i zdolności potrzebnych do pracy na określonym w ogłoszeniu stanowisku. Podstawą przetwarzania tych danych jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
w celu realizacji uzasadnionego interesu administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, wykazania wykonania obowiązków (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
w celu przeprowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, na podstawie Pani/Pana zgody na przetwarzane danych osobowych przekazanych w CV, formularzu, liście motywacyjnym i innych dokumentach. Podstawą przetwarzania jest ta zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania (poprawiania), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, wskazanych powyżej w pkt 2.
Powyższe żądania można przesłać na adresy wskazane w pkt 1. Ponadto, zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Okres przechowywania danych
w zakresie wskazanym w pkt 2.a, 2.b i II.c Pani/Pana dane będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia niniejszej rekrutacji,
w zakresie wskazanym w pkt II.d Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, a także przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane,
w zakresie wskazanym w pkt II.e Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 24 miesięcy od daty wyrażenia zgody.
Odbiorcy danych.
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane uprawnionym instytucjom określonym przez przepisy prawa oraz podmiotom przetwarzającym, które świadczą usługi na rzecz Administratora danych i którym te dane są powierzane.
Podanie danych osobowych w zakresie imienia i nazwiska, daty urodzenia, miejsca zamieszkania, wykształcenia oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia jest warunkiem wzięcia udziału w danym procesie rekrutacyjnym. W pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Informujemy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
Zgoda oraz informacja o możliwości wycofania zgody
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Oświadczenie o wycofaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać na adresy wskazane w pkt 1.
PRAKTYKI
Słupski Ośrodek Kultury od wielu lat, współpracuje z uczelniami z naszego regionu i z Polski. Pomagamy kształcić przyszłych menadżerów i animatorów kultury oraz studentów kierunków artystycznych. Osoby odbywające u nas praktyki, aktywnie uczestniczą i współtworzą wydarzenia kulturalne. Pracują także z dziećmi i młodzieżą w edukacji kulturalnej, zdobywając tym samym, doświadczenie niezbędne w przyszłej pracy.
WOLONTARIAT
Słupski Ośrodek Kultury jest miejską instytucją kultury, która rocznie organizuje kilkadziesiąt imprez. Skala tych działań jest bardzo szeroka. W naszym repertuarze znajduje się kilka dużych i rozbudowanych logistycznie wydarzeń, w realizacji których pomagają wolontariusze. Zadania, które im przypadają są zróżnicowane i uzależnione od realizowanego projektu.
Zapraszamy do współpracy wszystkich chętnych, wymagamy przede wszystkim zapału, sumienności i rzetelności w działaniu.
W zamian za wasze zaangażowanie oferujemy udział w interesujących projektach kulturalnych, w czasie których zdobędziecie nie tylko cenne doświadczenie przy organizacji imprez, ale również pisemne zaświadczenie o odbytym wolontariacie.
W razie wszelkich pytań prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
document.getElementById('cloak3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403 = 'a.cybula' + '@';
addy3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403 = addy3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403 + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';
var addy_text3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403 = 'a.cybula' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403').innerHTML += ''+addy_text3aa37dd7ce947b9a9f24b0d822e76403+'';
, w temacie wiadomości wpisując „Wolontariat”.
Jeżeli chcesz dołączyć do naszego zespołu wolontariuszy, wypełnij formularz i prześlij mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
document.getElementById('cloak49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f = 'a.cybula' + '@';
addy49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f = addy49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';
var addy_text49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f = 'a.cybula' + '@' + 'sok' + '.' + 'slupsk' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f').innerHTML += ''+addy_text49224a01835da0a647ade5689c5cdc6f+'';
Informacje o rekrutacjach do konkretnych projektów będą publikowane w aktualnościach.