Słupski Ośrodek Kultury

Ośrodek Teatralny Rondo | Pracownia Ceramiczna

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
ESFA
Gatunek Rap
Tagi

Zakładka

Bookmark and Share

Historia pod szyldem ESFA zaczęła się mniej więcej w 1998 roku, choć już wcześniej niektórzy z członków formacji zajmowali się muzyką. Pierwszy skład tworzyli: GRUBSZY ( Piotr Przybylak ), BRONO ( Artur Bronisz ), PRIMO ( Przemysław Smereczanski ), GRZYBEG ( Maciej Grzybowski ), oraz SIKOR( Piotr Sikorski ).

Jednak ESFA nigdy nie była zespołem jako takim, a raczej grupą znajomych, których pasją była muzyka rap, choć nie tylko rap.Wśród osób blisko zaprzyjaźnionych i wspomagających pojawiali się TEHA i KEJO, który później stal się jednym z mc`s ESFA. Za muzykę od początku odpowiedzialny był BRONO, który stworzył wszystkie podkłady.

Ideą ESFA było rozpowszechnianie muzyki rap i kultury hip hop w rodzinnym Słupsku, jak i w całym kraju, dlatego od początku zajęli się organizowaniem imprez pod nazwa "Hip Hop Party" w Słupskim Ośrodku Kultury. Pierwsza impreza odbyła się w grudniu 1998 i przez ponad sześć lat organizowane były kolejne w SOKu, oraz w słupskich klubach: Keller, Cynamon, Klub13... Od początku miały one charakter promocji słupskiej sceny hip hop: TEHA, C.O.D.E, WFK,  BHK, TOP SMOKIN` i wielu wielu innych, choć przez kolejne lata na imprezach pojawili się wykonawcy z całej Polski, min. OGROD ALICJI, K.A.S.T.A SQUAD ,- Wrocław, SLUMS ATTACK, D.J.DECKS, DA BLAZE, GURAL, KILLAZ GROUP, 5 DWA DEBIEC, OWAL MC2, MEZO - Poznań, O.S.T.R, D.J.GUSTAFFSON - Łódź, D.J. KOSTEK - Koszalin, D.J. TWISTER - Szczecin. Dość sporym wydarzeniem była też wizyta "Roweru Błażeja" z TVP i relacja z jednej z imprez w TVP 1.

ESFA koncertowała głównie lokalnie, choć wystąpiła również w Poznaniu, Gnieźnie, Sopocie, Kołobrzegu, Koszalinie... Jeżeli chodzi o dokonania ESFA, to nigdy nie ukazana sie oficjalnie wydana płyta. Pierwsza kaseta ukazała się nakładem Guernica Project i nosiła nazwę "2+2". Zrealizowana została na komputerze Atari, a wokale dogrywane były w studiu nagrań SOK, z wyjątkiem dwóch utworów: "Już czas" i "Czekałem tyle lat", które to utwory produkowane były w CAMEY STUDIO w Gnieźnie i zostały umieszczone na składance "Robie Swoje 1". Dodać należy również, ze utwór "Czekałem tyle lat" pojawił się na płyciedołączonej do miesięcznika "Klam”, pierwszego wtedy czasopisma w Polsce zajmującego sie muzyka rap i szeroko rozumiana kulturą hip hop. Drugą pozycją ESFA było demo "Organizacja" na którym wystąpił TEHA, a następnie płyta z kilkoma remiksami i nowymi utworami takimi jak: "To nie test", "Przecież wiesz", "Na 1 i dwa", "W sobotę wieczorem" ...

Ważnym epizodem w historii ESFA była również cotygodniowa audycja w słupskim Radiu Vigor o nazwie "Hip Hop Fiesta". Był to kolejny sposób na propagowanie kultury hip hop i promocje słupskiej sceny.

Obecnie większość z ESFA przebywa w Manchesterze, gdzie również powstały nowe utwory: "Kto jest na planie", "Ta gra wciąż trwa", "Rap sztuka". Planowany jest tez projekt o nazwie "Front" z poznanymi tam polskimi mc`s: PROFUS, PERKOZ, oraz mc`s z Manchesteru: H - JACK, SKINNY JIMMY, oraz  D.J`em ROLLEX. W przygotowaniu są kolejne produkcje pod nazwa ESFA, jak  również solowe projekty poszczególnych mc`s.

esfa2 bigesfa3 bigesfa5 big

Albumy (6)
Utwory (27)
# Song

O Słupskim Archiwum Muzycznym

Archiwizacja i digitalizacja materiałów muzycznych znajdujących się w słupskich placówkach kultury. Program realizowany przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma na celu utworzenie archiwum komputerowego oraz zachowanie i utrwalenie materiałów muzycznych wykonawców działających na terenie miasta w minionych latach oraz ich ciągłą aktualizację o materiały nowo pozyskane.

Ogromną część unikalnych nagrań znajdujących się w zbiorach prywatnych oraz w słupskich placówkach kultury, zrealizowano na nośnikach analogowych, przez co mogą ulec uszkodzeniu lub utraceniu. Digitalizacja nagrań na nośniki cyfrowe gwarantuje ich zachowanie, rozpowszechnianie i promowanie bez ryzyka ich utraty, w jakości czasami o wiele wyższej niż oryginał. Materiały udostępnione za zgodą wykonawców podlegają cyfrowemu czyszczeniu, odszumieniu oraz wyrównaniu poziomów głośności w celu ich dostosowania do obowiązujących norm jakościowych. Dopiero tak przygotowane są sukcesywnie umieszczane w Słupskim Archiwum Muzycznym z możliwością ich odsłuchu i wyszukiwania według wielu kryteriów.

Jednocześnie zwracamy się z prośbą do wszystkich osób posiadających unikalne nagrania słupskich wykonawców "muzyki młodzieżowej" z lat 1970-2000 o umożliwienie ich wykorzystania i umieszczenia w katalogach SAM.