Słupski Ośrodek Kultury

Ośrodek Teatralny Rondo | Pracownia Ceramiczna

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Grażyna Auguścik
Gatunek Jazz
WEB www.grazynaauguscik.com
Tagi

Zakładka

Bookmark and Share

Tak !!! To ta sama Grażyna trochę lat wcześniej, a właściwie prawie na początku swej drogi do kariery. Nagrania pochodzą z sesji z M. Dzierżawskim i Remontem w Gdańsku w roku 1980 oraz z koncertów w słupskim teatrze RONDO w roku 2001 oraz w 2004 z towarzyszeniem Paulinho Garcia.

Grażyna Auguścik jest wokalistką, aranżerem, kompozytorem, producentem i liderem własnego zespołu. Przez amerykańskich krytyków zgodnie uznana jest za jedną z najciekawszych postaci na światowej scenie jazzowej.  Po ukończeniu studiów w Polsce i nagraniu swojej pierwszej płyty ”Sunrise Sunset” w 1988 roku trafiła do słynnej amerykańskiej uczelni Berklee College of Music w Bostonie. Dyplom ukończenia szkoły otrzymała w 1992 roku z wyróżnieniem z rąk Philla Collinsa i Alla Jarreau.

Od 1994 roku mieszka w Chicago, gdzie koncertuje, nagrywa własne płyty, bierze udział w wielu jazzowych i undergroundowych projektach nagraniowych innych artystów, prowadząc równocześnie własną wytwórnię płytową. Nagrała, wyprodukowała i wydała do tej pory 14 płyt solowych, spośród których 7 we własnej firmie nagraniowej, conajmniej drugie tyle jako gość, a kolejne to remixy z jej głosem.

Współpracuje z muzykami, których dobrze zna i ceni. Wśród nich są: Patricia Barber, Paul Wertico, John Medeski, Michael i Randy Brecker, Jim Hall, Michał Urbaniak, Leni Stern, Urszula Dudziak, John McLean, Terry Callier, Ernie Adams, Kurt Rosenwinkel, Robert Irving III, Paulinho Garcia, Bogdan Hołownia, Jarek Bester, Andrzej Jagodzinski i wielu innych.

Jazzowym wydarzeniem 1996 roku ("Don't let me go" ) było nagranie przez nią wokalnych wersji utworów znanych dotąd jedynie w wersjach instrumentalnych (Ron Carter, Kenny Garrett, Mulgrew Miller, Makato Ozone i inni). W roku 1998 jej płyta ”Pastels” zrealizowana wspólnie z Bogdanem Hołownią uznana została przez National Public Radio za jedną z najlepszych jazzowych płyt roku w USA. Następny album ”Fragile” znalazł się na prestiżowym TOP 20 JAZZ ALBUMS roku 2000.

Nagrania z jej udziałem dla London Peace Frog Records i Underground Evolution w roku 2000 były na pierwszych miejscach brytyjskich list radiowych. Dwukrotnie, w 1998 i 2002 roku wystąpiła na jednym z największych festiwali jazzowych na świecie Chicago Jazz Festival, następnie na Chicago World Music Festiwal w 2001, 2002, 2004 roku, oraz Concord Jazz Festival w Japonii w 2002 roku (wspólnie z Michael i Randy Brecker) oraz w 2004 na Elite Jazz Festival (wraz z Jim Hall Trio)

Kolejna płyta „River”, wydana w 2002 roku, uznana została za jedno z największych wydarzeń muzycznych stawiając Grażynę Auguścik w gronie 15-u najlepszych wokalistek jazzowych w Stanach (2002 Twirlie Nomination). Otrzymała też prestiżową nominację dla najlepszej wokalistki 2002 roku w 22nd Annual Chicago MusicAwards.

W styczniu 2003, 2004 i 2005 pismo „Jazz Forum Magazine” w plebiscycie publiczności przyznało jej tytuł najlepszej wokalistki jazzowej. Udział w Fujitsu Concord Jazz Festiwal 2002 przynosi TOP VOCAL AWARD a płyta „Homage” Three for Brazil nagrana dla japońskiej Pony Canyon Records zostaje umieszczona przez „Swing Journal” na liście TOP 20 JAZZ ALBUMS w Japonii.

Albumy (2)
Utwory (6)
# Song

O Słupskim Archiwum Muzycznym

Archiwizacja i digitalizacja materiałów muzycznych znajdujących się w słupskich placówkach kultury. Program realizowany przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma na celu utworzenie archiwum komputerowego oraz zachowanie i utrwalenie materiałów muzycznych wykonawców działających na terenie miasta w minionych latach oraz ich ciągłą aktualizację o materiały nowo pozyskane.

Ogromną część unikalnych nagrań znajdujących się w zbiorach prywatnych oraz w słupskich placówkach kultury, zrealizowano na nośnikach analogowych, przez co mogą ulec uszkodzeniu lub utraceniu. Digitalizacja nagrań na nośniki cyfrowe gwarantuje ich zachowanie, rozpowszechnianie i promowanie bez ryzyka ich utraty, w jakości czasami o wiele wyższej niż oryginał. Materiały udostępnione za zgodą wykonawców podlegają cyfrowemu czyszczeniu, odszumieniu oraz wyrównaniu poziomów głośności w celu ich dostosowania do obowiązujących norm jakościowych. Dopiero tak przygotowane są sukcesywnie umieszczane w Słupskim Archiwum Muzycznym z możliwością ich odsłuchu i wyszukiwania według wielu kryteriów.

Jednocześnie zwracamy się z prośbą do wszystkich osób posiadających unikalne nagrania słupskich wykonawców "muzyki młodzieżowej" z lat 1970-2000 o umożliwienie ich wykorzystania i umieszczenia w katalogach SAM.