Słupski Ośrodek Kultury

Ośrodek Teatralny Rondo | Pracownia Ceramiczna

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Jeszcze Jedno Takie Trio
Gatunek Rock
Tagi

Zakładka

Bookmark and Share

Od dnia powstania w marcu 1990 roku „Jeszcze jedno takie trio” związane było z Wojewódzkim Ośrodkiem Kultury (obecnie Słupskim Ośrodkiem Kultury) Jego trzej założyciele: Wiesiek Krawczykiewicz, Piotr Merecki i Maciek Sierosławski związani z różnymi nurtami i grupami rozpoczęli wspólne muzykowanie od poezji śpiewanej. Tekstami stały się więc w naturalny sposób wiersze A. Bursy, K.I. Gałczyńskiego, J. Tuwima, S. Grochowiaka, B. Drozdowskiego, W. Fabera, M. Białoszewskiego, itp. Kompozytorem i pomysłodawcą większości utworów był W. Krawczykiewicz. W repertuarze grupy można usłyszeć wpływy wielu gatunków muzycznych : rock’a, blues’a, bossa novy, reggae, samby, swing’u ale nie klasycznej poezji śpiewanej

Pod koniec 1992 roku podstawowy skład ( 2 gitary akustyczne + bas) powiększył się o perkusję za którą kolejno zasiadali Marian Szarmach, Heniek Kubała i Jacek Bochenek. Wpłynęło to zdecydowanie na zmianę brzmienia i charakteru zespołu. Muzyka J.J.T.T. stała się bardziej dynamiczna i ekspresyjna, a poezja zaczęła trafiać do odbiorców nie tylko z zamkniętego obszaru poezji śpiewanej i krainy łagodności.

Okazjonalnie zapraszali do współpracy zaprzyjaźnionych muzyków i wokalistów. Bywało, że w koncertach brało udział kilkanaście osób ( gitary elektryczne, harmonijki, akordeon, sekcje smyczkowe i dęte, balety…)

Grupa oficjalnie jak do tej pory się nie rozwiązała, choć zdecydowanie zawiesiła działalność w roku 2003.

jjtt1bigjjtt2bigjjtt 7 bigjjtt bor big

Albumy (4)
Utwory (53)
MP3 MP3

O Słupskim Archiwum Muzycznym

Archiwizacja i digitalizacja materiałów muzycznych znajdujących się w słupskich placówkach kultury. Program realizowany przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma na celu utworzenie archiwum komputerowego oraz zachowanie i utrwalenie materiałów muzycznych wykonawców działających na terenie miasta w minionych latach oraz ich ciągłą aktualizację o materiały nowo pozyskane.

Ogromną część unikalnych nagrań znajdujących się w zbiorach prywatnych oraz w słupskich placówkach kultury, zrealizowano na nośnikach analogowych, przez co mogą ulec uszkodzeniu lub utraceniu. Digitalizacja nagrań na nośniki cyfrowe gwarantuje ich zachowanie, rozpowszechnianie i promowanie bez ryzyka ich utraty, w jakości czasami o wiele wyższej niż oryginał. Materiały udostępnione za zgodą wykonawców podlegają cyfrowemu czyszczeniu, odszumieniu oraz wyrównaniu poziomów głośności w celu ich dostosowania do obowiązujących norm jakościowych. Dopiero tak przygotowane są sukcesywnie umieszczane w Słupskim Archiwum Muzycznym z możliwością ich odsłuchu i wyszukiwania według wielu kryteriów.

Jednocześnie zwracamy się z prośbą do wszystkich osób posiadających unikalne nagrania słupskich wykonawców "muzyki młodzieżowej" z lat 1970-2000 o umożliwienie ich wykorzystania i umieszczenia w katalogach SAM.