XVIII edycja - 2012 r.
"8 Wspaniałych" 2012
W dniu 21. 03. 2012 r. Komisja Samorządowego Konkursu Nastolatków "Ośmiu Wspaniałych"
w składzie:
1. Krystyna Danilecka - Wojewódzka
2. Wiesław Dawidczyk
3. Jolanta Kamińska
4. Anna Maćkowiak
5. Rafał Nosewicz
6. Anna Sadlak
7. Dagna Sikorska
postanowiła.
"8 Wspaniałych"
1. Hanna Basarab
2. Marcin Kalata
3. Roksana Oliwia Kowalska
4. Julia Katarzyna Nowak
5. Arkadiusz Osiński
6. Lidia Sawka
7. Jessica Spaczynska
8. Michalina Lidia Tabatowska
W eliminacjach ogólnopolskich powiat słupski reprezentować będzie Marcin Kalata.
Wyróżnienia:
Natalia Alicja Jarzyńska
Wiktoria Maria Martynienko
Michał Ruszkiewicz
Wyróżnienia w kategorii "Ósemeczek":
Dagmara Alicja Grzeszkowiak
Wiktoria Oliwia Konkol
Daria Makuch
Katarzyna Osiewicz
Wszystkim "Wspaniałym" serdecznie gratulujemy!
Życie wyłącznie dla siebie nie można nazwać życiem.
Meander
REGULAMIN KONKURSU
I. CEL KONKURSU
Celem Samorządowego Konkursu Nastolatków ?Ośmiu Wspaniałych? jest promowanie pozytywnych zachowań, działań, postaw dzieci i młodzieży oraz upowszechnianie młodzieżowego wolontariatu.
(Realizacja programu wychowawczego J. Fabisiak ?Wychowanie przez pracę i pomoc słabszym?.
II. ORGANIZATORZY
1. Prezydent Miasta Słupska
2. Starosta Powiatu Słupskiego
3. Burmistrzowie i wójtowie Powiatu Słupskiego
4. Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej w Słupsku
5. Kuratorium Oświaty, Delegatura w Słupsku
6. Młodzieżowe Centrum Kultury w Słupsku
7. Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne w Słupsku
III. WARUNKI UCZESTNICTWA
1. W Konkursie ?Ósemeczka? mogą uczestniczyć dzieci szkół podstawowych w wieku 10-13 lat.
2. Konkurs ?Ósemka? przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych (w uzasadnionych przypadkach możliwe jest przesunięcie granicy wieku ?młodzież starsza pracująca lub bezrobotna).
3. Wypełnienie karty zgłoszenia zawierającej krótki opis działalności, rekomendacje osoby zgłaszającej lub opinie osób popierających kandydata, dane osobowe i przesłanie jej w terminie podanym w kalendarzu prac do Organizatora.
Uwaga: W Konkursie nie mogą brać udziału wyróżnieni i laureaci poprzednich
edycji Konkursu.
IV. DZIAŁANIA ZASŁUGUJĄCE NA WYRÓŻNIENIE
1. Konsekwentna pomoc potrzebującym.
2. Podejmowanie służby na rzecz społeczeństwa i środowiska.
3. Zachęcanie rówieśników do działań prospołecznych.
4. Podejmowanie działań na TAK, aby w naszym życiu społecznym było mniej agresji i brutalności, a więcej życzliwości.
5. Aktywna postawa w przeciwdziałaniu uzależnieniom wśród młodzieży.
V. KRYTERIA OCENY KANDYDATÓW
Kryterium pracy
1. Konsekwencja w realizacji podjętych prac.
2. Zaangażowanie i wysiłek w osiągnięciu celu.
3. Pozytywny efekt społeczny.
4. Wzorcotwórczy charakter działań.
5. Wytrwałość w pokonywaniu trudności.
6. Motywy działania.
7. Minimum 1 rok pracy wolontariackiej.
Kryterium postawy
Integralnym warunkiem pozytywnej kwalifikacji kandydata jest nienaganna postawa w życiu codziennym (m.in.: wysoka kultura osobista, brak nałogów).
Przedstawione kryteria mają charakter pomocniczy i są jednym z elementów oceny kandydata.
Formy działania zasługujące na nagrodzenie:
-
podejmowanie różnych działań wolontarystycznych na rzecz społeczeństwa i środowiska lokalnego,
-
zachęcanie rówieśników do działań prospołecznych,
-
podejmowanie działań przeciw przemocy i agresji w szkole,
-
aktywna postawa w przeciwdziałaniu uzależnieniom wśród młodzieży.
PRZEBIEG KONKURSU
Konkurs przeprowadzany jest w dwóch etapach.
1. I etap ? na szczeblu lokalnym
2. II etap ? na szczeblu ogólnopolskim- Ze względu na trudność oceny oraz niemożność zastosowania jednolitego systemu kryteriów zarówno podczas eliminacji lokalnych, jak i ogólnopolskich, Jury zastrzega sobie prawo przeprowadzania indywidualnych rozmów z uczestnikami.
- Do eliminacji ogólnopolskich zgłaszana jest 1 osoba spośród laureatów lokalnych.
- Jury powoływane przez Fundację ?Świat na Tak? wyłania ?Ośmiu Wspaniałych Polski?.
- Zarówno podczas eliminacji lokalnych, jak i ogólnopolskich Jury może przyznać równorzędne wyróżnienia kilku uczestnikom bez wskazywania laureatów.Do 16.03.2012 (piątek)
Zgłaszanie kandydatów.
Materiały dotyczące kandydatów ze Słupska należy zgłaszać do Wydziału Oświaty Urzędu Miejskiego w Słupsku (pokój 201).
Materiały dotyczące pozostałych kandydatów organizatorzy gminni wysyłają do Wydziału Polityki Społecznej Powiatu Słupskiego.
Zgłoszenie winno zawierać 2 zdjęcia, opinię każdego kandydata ? nie więcej niż 70 słów ? charakterystykę ze wskazaniem jego niezwykłości na tle rówieśników, wymienienie pól aktywności, potwierdzenie aktywności przez środowisko, w którym kandydat działa (minimum dwie rekomendacje).21.03.2012 (środa) godz. 9.00 - posiedzenie Komisji Konkursu
godz. 10.00 - rozmowy z nominowanymi do tytułu ?Wspaniałego? (młodzież z terenu)
godz. 11.00 - rozmowy z nominowanymi do tytułu ?Wspaniałego? (młodzież ze Słupska)
(Rozmowy odbywają się w Młodzieżowym Centrum Kultury, al. 3 Maja 22, Słupsk)
W przypadku zmiany godziny poinformujemy o tym wcześniej telefonicznie.
W przypadku niemożliwości przyjazdu dopuszcza się możliwość dołączenia do zgłoszenia (oprócz wymaganych dokumentów) również materiału na CD.
23.03.2012(piątek)
Zakończenie etapu powiatowego i podanie laureatów do ogólnej wiadomości. Wytypowanie reprezentanta do eliminacji ogólnopolskich.
19-20.04.2012
Eliminacje ogólnopolskie
Czerwiec 2012
Wielka Gala kończąca XVIII Ogólnopolską Edycję Konkursu - w Białymstoku.
Karta zgłoszenia