Rejs po Sekwanie
6 października 2011r. o godzinie 18.00 zapraszamy na "Rejs po Sekwanie", czyli wieczór francuski w naszym kinie. W ramach imprezy planujemy prezentację zbioru najciekawszych francuskich krótkich metraży pod wspólnym tytułem ?Magic Paris 2? przygotowanych przez Fundację Ad Arte oraz pokaz filmu ?Gainsbourg?. W przerwie między seansami przewidzieliśmy kulinarną niespodziankę!:)
MAGIC PARIS 2
?Paryż równa się romans" to popularny mit - ale jak to jest w rzeczywistości? Opowieści o Magicznym Paryżu pokażą wam, że nie jest to takie proste, jak w porzekadle...
W programie: animowane wyznanie miłości do Jean-Paula Belmondo, romantyczne oszustwo restauracyjne, niezwykły poranek przeżartej rutyną, zwyczajnej pary małżeńskiej, marzenia młodego, atrakcyjnego Paryżanina, przygody niezwykłej pary - śpiewaczki, która straciła głos, i jej akompaniatora, romantyczne spotkanie w czasie burzy, dziwne losy zgubionego zegarka oraz historia o pierwszej miłości - co zapamiętujemy z niej na zawsze - pierwsze spojrzenie, pierwszy pocałunek, czy pierwszy taniec? Przekonajcie się, odwiedzając Paryż widziany okiem kamery!
.
.
ALLONS-Y! ALLONZO!
reż. Camille Moulin-Dupré / 2009 / 8'
Stary mężczyzna z białym psem czyta gazetę na nadmorskiej promenadzie. Idyllę przerywa pojawienie się pięknej kobiety. Ruszając za nią w pogoń bohater trafia do animowanego świata. Hołd dla Jeana-Paula Belmondo.
BAGATELLE
reż. Christophe Switzer / 2007 / 10'
Najbardziej romantyczna metoda restauracyj-nego oszustwa... Rozmawiająca para wchodzi do baru. Dyskusja rozkręca się, mężczyzna pada na kolana w oczekiwaniu na odpowiedź kobiety. W sytuację angażuje się cały lokal...
A CE SOIR
reż. Olivia Basset / 2009 / 8'
Para budzi się i rozpoczyna codzienne, rutynowe czynności. Niespodziewany brak czegoś zmusi ich jednak do zmiany przyzwyczajeń... Film o tym, jak małe ziaren-ko piasku może zakłócić przebieg skrupulatnie zaplanowanego porannego rytuału.
LE PLAT A GRATIN
reż. Rodolphe Tissot / 2006 / 14'
O czym marzy w wolnym czasie młody, atrakcyjny Paryżanin? Laurent, zwykły urzędnik, wiedzie spokojne życie z żoną i dzieckiem. Pewnego dnia zauważa ogłoszenie, które zmieni jego życie... Występuje: Grégoire Leprince-Ringuet.
DIVA ET PIANISTE
reż. Martin Le Gall / 2000 / 15'
Lekarze są pewni: diwa już nigdy nie zaśpiewa. Straciła głos. Wokalistka i jej pianista, zmuszeni do anulowania szeregu występów, ruszają w drogę. Dla tej dziwnej pary - mizantropa za klawiaturą i niemej, puszystej śpiewaczki - najważniejsze to być razem.
EN ATTENDANT QUE LA PLUIE CESSE
reż. Charlotte Joulia / 2009 / 9'
Paryż, lato. Niespodziewanie rozpętała się burza z piorunami. Kobieta i mężczyzna stają się zakładnikami wszechmocnej natury, atakującej ich i całe miasto.
HEURES CREUSES
reż. Sebastien Sort / 2003 / 23'
Franck prowadzi dość nudny żywot. Pewnego dnia znajduje na chodniku przed domem antyczny zegarek. Nic w tym dziwnego. Ale następnego dnia ulicę wypełniają plakaty - informacja o nagrodzie dla znalazcy zgubionego zegarka. Franck zaczyna zastanawiać się, ile w rzeczywistości wart jest przedmiot...
Film pokazywany na Festiwalu w Clermont-Ferrand.
GAINSBOURG
Kobiety były natchnieniem jego życia i twórczości. Spotykał się z Brigitte Bardot, był czterokrotnie żonaty, między innymi z angielską aktorką Jane Birkin. Jego piosenka "Je t'aime... moi non plus" zawierająca symulację odgłosów kobiecego orgazmu uznana została powszechnie za nieobyczajną i zabroniono jej emisji w Hiszpanii, Islandii, Jugosławii, Szwecji, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii.
"GAINSBOURG" to fantastyczna i zabawna historia bezkompromisowego artysty. Na ekranie twory jego umysłu ucieleśniają się, a natchnienie idzie w parze z wywołującymi skandale pikantnymi historiami miłosnymi. Wszystko to złożyło się na wywrotowy film, którego główny bohater wprawił w drżenie całą planetę. /opis dystrybutora/
Są tu cudownie surrealistyczne scenki, jak nocna wizyta u Juliette Gréco (?). Na pewno lepiej oddają one klimat paryskiej bohemy niż oklepane, zanurzone w dymie i pobrudzone farbą sztampowe obrazki z Montmarte'u. /Malwina Grochowska, Filmweb/
Ciekawym zabiegiem, nieco poszerzającym spektrum tego filmowego portretu, było spersonifikowanie mrocznej strony osobowości artysty. To tzw. ?Gęba" (La Gueule), na którą złożyły się dziecięce kompleksy małego Luciena, dotyczące jego nazbyt semickiego wyglądu, a później nie do końca uświadamiane pragnienia dorosłego Serge'a. Owa ?Gęba" towarzyszy bohaterowi niemal przez cały film. Postać z monstrualnymi uszami, ogromnym ptasim dziobem i szponami zamiast palców jednocześnie stymuluje do działania nieśmiałego Luciena i nie pozwala ?być sobą" dorosłemu Serge'owi, który dopiero po spotkaniu Birkin poczuł się ?wolny". ?Gęba" wprowadza z jednej strony nutkę surrealizmu, z drugiej - bierze w humorystyczny nawias poczynania bohatera.
/Iwona Cegiełkówna, miesięcznik KINO/
.
Bilety w cenie: 10,00/12,00zł
.
Impreza dofinansowana przez Sieć Kin Studyjnych i Lokalnych, Filmotekę Narodową i Polski Instytut Sztuki Filmowej.