22. Ogólnopolska Edycja Samorządowego Konkursu Nastolatków 8 WSPANIAŁYCH

NASI WSPANIALI 2016!

Komisja XXII Samorządowego Konkursu Nastolatków "8 Wspaniałych" powiatu słupskiego nie miała w tym roku łatwego zadania. Młodzi ludzie zachwycali empatią, ofiarnością, bezinteresownym zainteresowaniem, poświęceniem, niesieniem pomocy potrzebującym. Wszyscy zgłoszeni są WSPANIALI, niemniej Konkurs rządzi się swoimi prawami.

Komisja w składzie: Magdalena Mijewska,Tomasz Czubak, Romuald Bieniasz-Krzywiec, Rafał Nosewicz, Magdalena Walkowiak, Dagna Sikorska, Jolanta Kamińska, Anna Maćkowiak, Bożena Konarowska zdecydowała na posiedzeniu w dniu 23.03.2016 r., iż tegorocznymi "8 Wspaniałymi" zostali:

Sebastian Bielecki, Anna Dąbrowska,Sylwia Kalukin, Daria Kojro, Anna Krych, Julia Skołysz, Julia Stawiarz, Paweł Sznejder

W eliminacjach ogólnopolskich powiat słupski reprezentować będzie Paweł Sznejder.

Wyróżnieni: Klaudia Borkowska, Weronika Grąziel, Izabela Kleinszmidt

SERDECZNIE WSZYSTKIM GRATULUJEMY!!!

"WSPANIALI" NA SPOTKANIU W RATUSZU

REGULAMIN KONKURSU

I. CEL KONKURSU

Celem Samorządowego Konkursu Nastolatków ?Ośmiu Wspaniałych? jest promowanie pozytywnych zachowań, działań, postaw dzieci i młodzieży oraz upowszechnianie młodzieżowego wolontariatu.

(Realizacja programu wychowawczego J. Fabisiak ?Wychowanie przez pracę i pomoc słabszym?)

II. ORGANIZATORZY

1. Prezydent Miasta Słupska
2. Starosta Powiatu Słupskiego
3. Burmistrzowie i wójtowie Powiatu Słupskiego
4. Komisja Edukacji Rady Miejskiej w Słupsku
5. Kuratorium Oświaty, Delegatura w Słupsku
6. Młodzieżowe Centrum Kultury w Słupsku
7. Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne w Słupsku

III. WARUNKI UCZESTNICTWA

1. W Konkursie ?Ósemeczka? mogą uczestniczyć dzieci szkół podstawowych w wieku 10-13 lat.
2. Konkurs ?Ósemka? przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych w wieku 14-19 lat.
3. Wypełnienie karty zgłoszenia zawierającej krótki opis działalności, rekomendacje osoby zgłaszającej lub opinie osób popierających kandydata, dane osobowe i przesłanie jej w terminie podanym w kalendarzu prac do Organizatora.
Uwaga: W Konkursie nie mogą brać udziału laureaci poprzednich edycji Konkursu.

IV. DZIAŁANIA ZASŁUGUJĄCE NA WYRÓŻNIENIE

1. Konsekwentna pomoc potrzebującym.
2. Podejmowanie służby na rzecz społeczeństwa i środowiska.
3. Zachęcanie rówieśników do działań prospołecznych.
4. Podejmowanie działań na TAK, aby w naszym życiu społecznym było mniej agresji i brutalności, a więcej życzliwości.
5. Aktywna postawa w przeciwdziałaniu uzależnieniom wśród młodzieży.

V. KRYTERIA OCENY KANDYDATÓW

Kryterium pracy
1. Konsekwencja w realizacji podjętych prac.
2. Zaangażowanie i wysiłek w osiągnięciu celu.
3. Pozytywny efekt społeczny.
4. Wzorowotwórczy charakter działań.
5. Wytrwałość w pokonywaniu trudności.
6. Motywy działania.
7. Minimum 1 rok pracy wolontariackiej.

Kryterium postawy

Integralnym warunkiem pozytywnej kwalifikacji kandydata jest nienaganna postawa w życiu codziennym (m.in.: wysoka kultura osobista, brak nałogów).

Przedstawione kryteria mają charakter pomocniczy i są jednym z elementów oceny kandydata.

Formy działania zasługujące na nagrodzenie:

  • podejmowanie różnych działań wolontarystycznych na rzecz społeczeństwa i środowiska lokalnego,
  • zachęcanie rówieśników do działań prospołecznych,
  • podejmowanie działań przeciw przemocy i agresji w szkole,
  • aktywna postawa w przeciwdziałaniu uzależnieniom wśród młodzieży.

VI. PRZEBIEG KONKURSU

Konkurs przeprowadzany jest w dwóch etapach:

1. I etap ? na szczeblu lokalnym
2. II etap ? na szczeblu ogólnopolskim

- ze względu na trudność oceny oraz niemożność zastosowania jednolitego systemu kryteriów, zarówno podczas eliminacji lokalnych jak i ogólnopolskich, Jury zastrzega sobie prawo przeprowadzania indywidualnych rozmów z uczestnikami

- do eliminacji ogólnopolskich zgłaszana jest 1 osoba spośród laureatów lokalnych

- Jury powoływane przez Fundację ?Świat na Tak? wyłania ?Ośmiu Wspaniałych Polski?

- zarówno podczas eliminacji lokalnych jak i ogólnopolskich Jury może przyznać równorzędne wyróżnienia kilku uczestnikom bez wskazywania laureatów.

HARMONOGRAM

15.02.2016 ? 21.03.2016

ETAP GMINNO-POWIATOWY ? promocja konkursu, popularyzacja założeń.

Do 21.03.2016 (pon.)

Zgłaszanie kandydatów. Materiały dotyczące kandydatów ze Słupska należy zgłaszać do Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Słupsku (pokój 201). Materiały dotyczące pozostałych kandydatów organizatorzy gminni wysyłają do Wydziału Polityki Społecznej Starostwa Powiatowego.

Zgłoszenie winno zawierać 1 zdjęcie, opinię każdego kandydata ? nie więcej niż 70 słów ? charakterystykę ze wskazaniem jego niezwykłości na tle rówieśników, wymienienie pól aktywności, potwierdzenie aktywności przez środowisko, w którym kandydat działa (minimum dwie rekomendacje).

23.03.2016 (śr.)

godz. 8.30 - posiedzenie Komisji Konkursu

godz. 8.50 - rozmowy z nominowanymi do tytułu ?Wspaniałego? (młodzież z terenu)

godz. 10.00 - rozmowy z nominowanymi do tytułu ?Wspaniałego? (młodzież ze Słupska)

(Rozmowy odbywają się w Młodzieżowym Centrum Kultury, al. 3 Maja 22, Słupsk)

W przypadku zmiany godziny poinformujemy o tym wcześniej telefonicznie.

W przypadku niemożliwości przyjazdu dopuszcza się możliwość dołączenia do zgłoszenia (oprócz wymaganych dokumentów) również materiału na CD.

Do 25.03.2016

Zakończenie etapu powiatowego i podanie laureatów do ogólnej wiadomości. Wytypowanie i zgłoszenie reprezentanta do eliminacji ogólnopolskich.

14-15.04.2016

Eliminacje ogólnopolskie (Warszawa)

17-19.06.2016

Wielka Gala kończąca 22. Ogólnopolską Edycję Konkursu w Prudniku

.

Organizacja wyjazdu uczestnika konkursu na eliminacje ogólnopolskie oraz wyjazd słupskich laureatów konkursu na uroczystość finałową do Prudnika współfinansowany jest ze środków Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.

Karta zgłoszenia do pobrania na stronie MCK:
www.emcek.pl (Dział Teatralny - Konkurs 8 Wspaniałych)