Kayanis – to pochodzący ze Słupska twórca muzyki elektronicznej, rocka neoprogresywnego, symfonicznego, kompozytor, autor tekstów, multiinstrumentalista.
Łączy analogowe brzmienia syntezatorów z ostrym brzmieniem elektrycznych gitar oraz orkiestrą i chórem.
Jeden z najbarwniejszych polskich muzyków i producentów odwiedzi rodzinny Słupsk i wystąpi ponownie na deskach Teatru Rondo, wracając do sceny i publiczności, które wspierały go w pierwszych artystycznych krokach. Towarzyszyć mu będzie Teatr Tańca Enza.
Rezerwacje biletów w cenie 40 zł. pod numerem telefonu 59 842 63 49.
Multimedialny spektakl muzyczny „transMundane na żywo” składa się z dwóch aktów.
Pierwsza, jednorodna część koncertu, to pięćdziesięciominutowy collage muzyki, liryki i kinematografii, opowiadający utworami z „Mundane” - najnowszej płyty artysty – zmagania niejednoznacznie nakreślonych bohaterów z rzeczywistością początku XXI wieku, w których to historiach każdy z uczestników spektaklu z pewnością natrafi na ślad własnych doświadczeń. To próba uchwycenia i przedstawienia w oryginalnej, synestetycznej formule najważniejszych znaków naszych czasów. Słupski koncert jest premierowym wykonaniem tego materiału.
Część druga to podróż poprzez ostatnie dziesięciolecie działalności twórczej autora – od monumentalnego albumu „Where Abandoned Pelicans Die”, poprzez melancholijne „Transmundane”, do prac najnowszych, najbardziej awangardowych, sprzed zaledwie kilku tygodni.
Kayanis pierwszy własny zespół - "Van der Krammer" - założył w wieku 15 lat (1987). Był to tercet grający muzykę elektroniczną, zbliżoną klimatem do dokonań Tangerine Dream, Klausa Schulze czy Vangelisa. W 1990 Kayanis zaczął pracować na własny rachunek. W 1992 zrealizował swój pierwszy spektakl. W Ośrodku Teatralnym Rondo zaprezentował - z towarzyszeniem grupy tańca współczesnego "Nocny Warsztat" Katarzyny Suligi - widowisko zatytułowane "Oczekiwanie".
W ciągu kolejnych 18 lat Lubomir "Kayanis" Jędrasik wypracował solidną pozycję na europejskiej scenie muzyki elektronicznej, zdobywając powszechny szacunek i uznanie. Cztery albumy studyjne oraz seria przedsięwzięć live zyskały mu poklask fanów i krytyków w całej Europie, stał się mile widzianym gościem na najbardziej prestiżowych festiwalach. Dzięki łączeniu muzyki elektronicznej z symfoniczną (współpracował m.in. z Państwową Orkiestrę Kameralną w Słupsku oraz blisko stuosobowym chórem!) oraz wykorzystywaniu widowiskowej gry świateł zdobył przydomek "polskiego J.M. Jarre". Kayanis wypracował własny, unikatowy styl, doceniony m.in. przez globalną telewizję Discovery, która zleciła mu opracowanie tematów przewodnich do pięciu filmów promujących poszczególne kanały tematyczne.