To już trzeci pokaz w ramach naszego cyklu Krótka Historia Polskiego Kina i po raz trzeci Zbigniew Cybulski na ekranie, tym razem ze zjawiskową Teresą Tuszyńską u boku. W tle malowniczy pejzaż gdańskiej starówki, kultowy teatrzyk studencki Bim-Bom i muzyka Krzysztofa Komedy...
"Do widzenia, do jutra" w sobotę 15 kwietnia na ekranie kina REJS. Przypominamy, że w tym przeglądzie pokazujemy klasyczne filmy polskie z angielskimi napisami, a bilety są w atrakcyjnej cenie 10,00 zł
15 kwietnia 2023, godzina 16.00
DO WIDZENIA, DO JUTRA
Polska 1960, 80 min
reżyseria: Janusz Morgenstern
scenariusz: Zbigniew Cybulski, Bogumił Kobiela, Wilhelm Mach
muzyka: Krzysztof Komeda
zdjęcia: Jan Laskowski
obsada: Zbigniew Cybulski, Teresa Tuszyńska, Grażyna Muszyńska, Barbara Baranowska,
Włodzimierz Bielicki, Jacek Fedorowicz, Roman Polański
Ona, Francuzka, córka dyplomaty, od niedawna pełnoletnia. On, Polak, artysta teatralny, jeszcze do niedawna student. Spotykają się przypadkiem latem w Gdańsku, gdzie on opiekuje się teatrzykiem studenckim Tik-Tak. Marguerite to nowoczesna, praktyczna dziewczyna, która podróżuje ze swoim ojcem i jak się wydaje, nie cierpi z powodu częstej zmiany miejsc i kręgu znajomych. W Gdańsku cieszy się zresztą wielkim powodzeniem. Jacek to romantyczny, młody mężczyzna, który marzy o idealnej miłości, odpornej na przyziemne realia. Zbliżą się do siebie na chwilę, mimo bariery językowej i rozbieżnych planów.
Filmowy teatrzyk Tik-Tak to w istocie legendarny gdański studencki teatrzyk Bim-Bom (1954-60), którego opiekunem artystycznym był właśnie Zbigniew Cybulski, wówczas aktor Teatru Wybrzeże. Do studentek i studentów Politechniki Gdańskiej dołączyli Bogumił Kobiela oraz studenci Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych: Jacek Fedorowicz i Wowo Bielicki. W filmie w epizodach zagrał również Roman Polański, a muzykę skomponował Krzysztof Komeda. W roli Marguerite – słynna „Tetetka”, czyli Teresa Tuszyńska, aktorka niezawodowa, laureatka konkursu „Przekroju” dla amatorek, popularna modelka „Mody Polskiej”. Debiut reżyserski Janusza Morgensterna zdobył nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Standfordzie (1961) – za reżyserię oraz w Melbourne (1961) – za zdjęcia Jana Laskowskiego.