Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019/09_WRZESIEN/WPSd4/KONIEC oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

22. Międzynarodowy Konkurs Interpretacji Dzieł Stanisława Ignacego Witkiewicza "Witkacy pod strzechy" już za nami. Relację z pierwszych trzech dni festiwalowych znaleźć można tutaj (i tutaj). Czwarty dzień przyniósł długo wyczekiwane rozstrzygnięcia.

W tym roku rolę jurorów pełnił Teatr Malabar Hotel w składzie: Maria Żynel, Marcin Bartnikowski i Marcin Bikowski.

Tak więc miejmy to już za sobą. Oto lista laureatów 22. Witkacego pod strzechy:

 

Trzy równorzędne PIERWSZE NAGRODY w wysokości  2.500 zł każda, za twórczą interpretację wizualną witkacowskiej dziwności istnienia ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymują:

- Aniela Ogrodnik  za pracę "Portret mężczyzny z papierosem",

- Tomasz Popławski  za formy ceramiczne "Witkacy patrzy",

- Katarzyna Tomasiak za instalację "O rety portrety".

 

Pięć równorzędnych DRUGICH NAGRÓD w wysokości  1.000 zł każda, ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymują:

- Aleksandra Bartosiak, Kacper Bokacz i Adam Poboży za sugestywną interpretację tekstu dramatycznego  S.I. Witkiewicza w spektaklu "Witkacy na słowa, dźwięki i...",

- Anton Bolkunov za kostiumy wcielające witkacowski demonizm w spektaklu "Szewcy" Teatru ARTi SZOK z Kazachstanu oraz Teatru Kropka Theatre z Warszawy,

- Mikołaj Prynkiewicz za unaocznienie aktualności witkacowskiego katastrofizmu w działaniu pn. "Strzęp szewskiego katastrofizmu w kontekście klimatycznej zagłady".

 

Dwa równorzędne wyróżnienia po 500 zł każde, ufundowane przez Witkac.pl, otrzymują:

- Piotr Glapiński za wyrazistą osobowość sceniczną w spektaklu "W małym dworku"  
  Asz.Teatru z Poznania,

- Marcin Kosakowski za przeniesienie halucynacji Witkacego w świat wirtualny.

 

Wyróżnienia książkowe ufundowane przez Państwowy Instytut Wydawniczy otrzymują:

- zespół aktorski grupy Artystyczne Siły Połączone ze Słupska za wytrwałość w dążeniu do budowania warsztatu scenicznego,

- Magdalena Nowak za kultywację witkacowskiej estetyki w fotografii.

 

Juror Honorowy  w  osobie Macieja Rafała Witkiewicza przyznał NAGRODY w wysokości  1.500 zł, ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla:

-  Jolanty Juszkiewicz, która we współpracy z  kazachstańskim Teatrem ARTiSZOK oraz Teatrem Kropka Theatre z Warszawy, stworzyła niezwykły spektakl ukazujący jak „Czysta forma” może stać się artystycznie wszechstronnie sterylną. Zachwycił mnie ten teatr oczyszczony ze zbędnych fajerwerków -  przedstawiając iście profesjonalną grę aktorską w ciekawej prostej scenografii… Przypominał, poniekąd, słynną wersję „Szewców” wrocławskiego teatru „Kalambur”… przyznaję nagrodę w wysokości 1000 zł.

- grupy teatralnej Artystyczne Siły Połączone ze Słupska, jako jedynemu spektaklowi wyrażającemu hołd ad memoriam patronowi konkursu, z życzeniami dalszego owocnego obcowania z wartościowymi tekstami literackimi ozdobionymi ilustracyjną nastrojową muzyką przyznaję nagrodę w wysokości 500 zł.

 

Nagrodę Słupskiego Towarzystwa Kultury Teatralnej - Teatr Rondo w wysokości 1.000 zł podzieloną na dwie równe części oraz książki ufundowane przez Państwowy Instytut Wydawniczy i Instytut Witkacego:

- za przełożenie języka "karaluchów" na komunikację i poczucie humoru współczesnych nastolatków w spektaklu "Odważna księżniczka Magdalena i Karaluchy, czyli wybór
z witkacowskich Juweniliów" otrzymuje Teatr Zamkowa 2 z Bytowa,  

- za próbę owładnięcia widza słowem i wiwisekcję rzeczywistości w kolażu z Witkacym otrzymuje Nicola Łazarów z Poznania

oraz

Nagrody książkowe ufundowane przez Państwowy Instytut Wydawniczy otrzymują:

- Maria Aleksandrowicz za prace plastyczne "WITKA/TEX",

- Martyna Szabat za dyspozycję, gotowość i energię godną Mistrza Witkacego.

 

Dyrektorka Słupskiego Ośrodka Kultury, Jolanta Krawczykiewicz przyznała nagrody specjalne:

Wojtkowi Brewce za jedność wielości rzeczywistości ścienno-muralowych mimo niesprzyjających warunków pogodowych.

Karolowi Kochowi za zaskakujące połączenie fingerstyle z kolorami obrazów Witkacego i moją wyobraźnią

Michałowi Studzińskiemu za całokształt i wyjątkowo lekkie pióro oraz umiejętność trafnego komentowania rzeczywistości, w szczególności strachu prezesów przed tęczowymi ziarenkami w jednorodnym żwirku w kuwetach ich kotów

Katarzynie Tomasiak za poruszenie tkliwych tkanek osobowości i łączenie pokrewnych dusz wrażliwych na odbiór obrazów

Jaromirowi Szroederowi za wzruszenie spowodowane refleksją na temat jedności światów wrażliwych

Mikołajowi Prynkiewiczowi za odwagę w poruszaniu nieba i ziemi w obronie Ziemi

oraz Bożenie Grabowskiej za odwagę zmierzenia się z demonami przeszłości

 

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gościom za tworzenie niepowtarzalnej atmosfery festiwalu. Publiczności za liczne przybywanie na wszystkie wydarzenia festiwalowe. Szczególne ukłony i podziękowania kierujemy do tych, którzy na rusztowaniu - z godziny na godzinę - zmieniali foyer Teatru Rondo. Dziękujemy głównemu sprawcy Wojtkowi Brewce
i jego współsprawcom: Alicji Basichowskiej, Ewie Borowińskiej, Alicji Figiel, Magdalenie Galek, Joannie Król, Alicji Małszyckiej, Magdalenie Nowakowskiej i Mateuszowi Żegunia.

Wszyscy uczestnicy otrzymali torby i gadżety festiwalowe oraz ufundowane przez Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku zestawy pocztówek "Witkacy".

 PROTOKÓŁ KONKURSOWY

  Werdykt 1a pop   Werdykt 2a pop

 

Uroczyste zakończenie festiwalu (fot. Krzysztof Piotrkowski)

{galeria}/2019/09_WRZESIEN/WPSd4/KONIEC/{/galeria}