Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019/09_WRZESIEN/WPSd4/KONIEC oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.
22. Międzynarodowy Konkurs Interpretacji Dzieł Stanisława Ignacego Witkiewicza "Witkacy pod strzechy" już za nami. Relację z pierwszych trzech dni festiwalowych znaleźć można tutaj (i tutaj). Czwarty dzień przyniósł długo wyczekiwane rozstrzygnięcia.
W tym roku rolę jurorów pełnił Teatr Malabar Hotel w składzie: Maria Żynel, Marcin Bartnikowski i Marcin Bikowski.
Tak więc miejmy to już za sobą. Oto lista laureatów 22. Witkacego pod strzechy:
Trzy równorzędne PIERWSZE NAGRODY w wysokości 2.500 zł każda, za twórczą interpretację wizualną witkacowskiej dziwności istnienia ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymują:
- Aniela Ogrodnik za pracę "Portret mężczyzny z papierosem",
- Tomasz Popławski za formy ceramiczne "Witkacy patrzy",
- Katarzyna Tomasiak za instalację "O rety portrety".
Pięć równorzędnych DRUGICH NAGRÓD w wysokości 1.000 zł każda, ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymują:
- Aleksandra Bartosiak, Kacper Bokacz i Adam Poboży za sugestywną interpretację tekstu dramatycznego S.I. Witkiewicza w spektaklu "Witkacy na słowa, dźwięki i...",
- Anton Bolkunov za kostiumy wcielające witkacowski demonizm w spektaklu "Szewcy" Teatru ARTi SZOK z Kazachstanu oraz Teatru Kropka Theatre z Warszawy,
- Mikołaj Prynkiewicz za unaocznienie aktualności witkacowskiego katastrofizmu w działaniu pn. "Strzęp szewskiego katastrofizmu w kontekście klimatycznej zagłady".
Dwa równorzędne wyróżnienia po 500 zł każde, ufundowane przez Witkac.pl, otrzymują:
- Piotr Glapiński za wyrazistą osobowość sceniczną w spektaklu "W małym dworku"
Asz.Teatru z Poznania,
- Marcin Kosakowski za przeniesienie halucynacji Witkacego w świat wirtualny.
Wyróżnienia książkowe ufundowane przez Państwowy Instytut Wydawniczy otrzymują:
- zespół aktorski grupy Artystyczne Siły Połączone ze Słupska za wytrwałość w dążeniu do budowania warsztatu scenicznego,
- Magdalena Nowak za kultywację witkacowskiej estetyki w fotografii.
Juror Honorowy w osobie Macieja Rafała Witkiewicza przyznał NAGRODY w wysokości 1.500 zł, ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla:
- Jolanty Juszkiewicz, która we współpracy z kazachstańskim Teatrem ARTiSZOK oraz Teatrem Kropka Theatre z Warszawy, stworzyła niezwykły spektakl ukazujący jak „Czysta forma” może stać się artystycznie wszechstronnie sterylną. Zachwycił mnie ten teatr oczyszczony ze zbędnych fajerwerków - przedstawiając iście profesjonalną grę aktorską w ciekawej prostej scenografii… Przypominał, poniekąd, słynną wersję „Szewców” wrocławskiego teatru „Kalambur”… przyznaję nagrodę w wysokości 1000 zł.
- grupy teatralnej Artystyczne Siły Połączone ze Słupska, jako jedynemu spektaklowi wyrażającemu hołd ad memoriam patronowi konkursu, z życzeniami dalszego owocnego obcowania z wartościowymi tekstami literackimi ozdobionymi ilustracyjną nastrojową muzyką przyznaję nagrodę w wysokości 500 zł.
Nagrodę Słupskiego Towarzystwa Kultury Teatralnej - Teatr Rondo w wysokości 1.000 zł podzieloną na dwie równe części oraz książki ufundowane przez Państwowy Instytut Wydawniczy i Instytut Witkacego:
- za przełożenie języka "karaluchów" na komunikację i poczucie humoru współczesnych nastolatków w spektaklu "Odważna księżniczka Magdalena i Karaluchy, czyli wybór
z witkacowskich Juweniliów" otrzymuje Teatr Zamkowa 2 z Bytowa,
- za próbę owładnięcia widza słowem i wiwisekcję rzeczywistości w kolażu z Witkacym otrzymuje Nicola Łazarów z Poznania
oraz
Nagrody książkowe ufundowane przez Państwowy Instytut Wydawniczy otrzymują:
- Maria Aleksandrowicz za prace plastyczne "WITKA/TEX",
- Martyna Szabat za dyspozycję, gotowość i energię godną Mistrza Witkacego.
Dyrektorka Słupskiego Ośrodka Kultury, Jolanta Krawczykiewicz przyznała nagrody specjalne:
Wojtkowi Brewce za jedność wielości rzeczywistości ścienno-muralowych mimo niesprzyjających warunków pogodowych.
Karolowi Kochowi za zaskakujące połączenie fingerstyle z kolorami obrazów Witkacego i moją wyobraźnią
Michałowi Studzińskiemu za całokształt i wyjątkowo lekkie pióro oraz umiejętność trafnego komentowania rzeczywistości, w szczególności strachu prezesów przed tęczowymi ziarenkami w jednorodnym żwirku w kuwetach ich kotów
Katarzynie Tomasiak za poruszenie tkliwych tkanek osobowości i łączenie pokrewnych dusz wrażliwych na odbiór obrazów
Jaromirowi Szroederowi za wzruszenie spowodowane refleksją na temat jedności światów wrażliwych
Mikołajowi Prynkiewiczowi za odwagę w poruszaniu nieba i ziemi w obronie Ziemi
oraz Bożenie Grabowskiej za odwagę zmierzenia się z demonami przeszłości
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gościom za tworzenie niepowtarzalnej atmosfery festiwalu. Publiczności za liczne przybywanie na wszystkie wydarzenia festiwalowe. Szczególne ukłony i podziękowania kierujemy do tych, którzy na rusztowaniu - z godziny na godzinę - zmieniali foyer Teatru Rondo. Dziękujemy głównemu sprawcy Wojtkowi Brewce
i jego współsprawcom: Alicji Basichowskiej, Ewie Borowińskiej, Alicji Figiel, Magdalenie Galek, Joannie Król, Alicji Małszyckiej, Magdalenie Nowakowskiej i Mateuszowi Żegunia.
Wszyscy uczestnicy otrzymali torby i gadżety festiwalowe oraz ufundowane przez Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku zestawy pocztówek "Witkacy".
PROTOKÓŁ KONKURSOWY
Uroczyste zakończenie festiwalu (fot. Krzysztof Piotrkowski)
{galeria}/2019/09_WRZESIEN/WPSd4/KONIEC/{/galeria}