Teatr Poezji i Dialogu ”Rondo” przy  PDK w Słupsku scenariusz na podstawie poezji Andrzeja Bursyscenariusz i reżyseria: Antoni Franczakscenografia: Stefan Morawskiopracowanie dźwiękowe: Seweryn Górskiwykonanie: Krystyna Trojanowska, Maciej Dzierżawski, Zenon Czapski, Jerzy Karnicki, Marek Sosnowski, Ryszard Hetnarowicz, Zbigniew Moskal, Andrzej Szulc, Zbigniew Szkudlarek premiera: 17 listopada 1974 r. Nagroda za „poszukiwanie teatralnego kształtu poezji A. Bursy” na Festiwalu Teatrów Poezji i Publicystyki w Płocku 1975 r. „Kilkakrotnie pisaliśmy już o działalności amatorskiego Teatru Poezji i Dialogu „Rondo” przy PKD. I znowu aktorzy „Ronda” przysporzyli splendoru kulturze słupskiej. „Rondo” powróciło niedawno z Festiwalu Poezji i Publicystyki w Płocku, przywożąc jedną z sześciu głównych nagród, przyznaną za poszukiwanie teatralnego kształtu poezji Andrzeja Bursy. (…) W pochlebnych recenzjach pisano m. in., że słupski teatr „Rondo” okazał się bardzo interesujący, podobał się nie mniej niż laureat nagrody Ministerstwa Kultury i Sztuki.”wir Głos Koszaliński 17 marca 1975 r. „Ten sam kierunek poszukiwań formalnych, tyle tylko, że sarkastyczną ironię, kpinę zastępuje mniej bulwersujące widza groteska. Świetny warsztat reżyserski, pokaz nad podziw dobrego aktorstwa.”Zbigniew Kowalski Czas 7 stycznia 1879 r. Nr 206
reżyseria, muzyka: Radosław Ciecholewskiwg. F. Garcii-Lorci  wykonanie grupa: 13.15 i jeszcze 5 minut Premiera: 1990 rok.
na podstawie poematu historycznego Stanisława Misakowskiego scenariusz, reżyseria, scenografia: Antoni Franczakwykonanie: Krystyna Trojanowska, Ryszard Hetnarowicz, Jerzy Karnicki premiera: 1972 rok Spektakl zagrany był 3 razy.
scenariusz na podstawie poezji Bogdana Chorążukareżyseria: Antoni Franczakscenografia: Andrzej Szczepłockiopracowanie muzyczna: Seweryn Górskiwykonanie: Zenon Czapski, Andrzej Guziński, Ryszard Hetnarowicz, Jerzy Karnicki, Wiesław Tęsny, Marek Sosnowski premiera: 1973 rok
na podstawie poezji Cypriana Kamila Norwida i dziewiętnastowiecznych tekstów krytycznych reżyseria: Antoni Franczakscenografia: Stefan Morawskiwykonanie: Krystyna Trojanowska, Zenon Czapski, Ryszard Hetnarowicz, Jerzy Karnicki premiera: kwiecień 1972 Spektakl zagrany był 12 razy. Nagrody: I Nagroda na Wojewódzkim Przeglądzie Teatrów Poezji w Polanowie 1972 r. I Nagroda w Przeglądzie Teatrów Amatorskich w Kołobrzegu 1972 r. I Nagroda na Ogólnopolskich Konfrontacjach Teatralnych w Białogardzie 1972 r.
scenariusz: oparty na opowiadaniu J.Landau „Słoń”, spektakl na przykładzie historii małego słonia, który chciał śpiewać, opowiadał o samotności, braku zrozumienia przez innych, ale też o tym, że warto realizować swoje zainteresowania i robić to co się naprawdę lubi...reżyseria: Katarzyna Sygitowiczwystępują: Konrad Adkonis, Agata Andrzejczuk, Grażynka Brzozowska, Angelika Fijak, Hanka Jastrzębska, Natalia Kwapisz, Ania Waśniowska Premiera: 21 marca 1992 SOK - Rondo Słupsk Prezentacje: IV Festiwal Teatrów Dziecięcych Słupsk ’92 XIII Ogólnopolski Przegląd Teatrów Dziecięcych – Dziatwa ’92 w Łodzi - Nagroda II stopnia fot. Archiwum Dziatwa 1992 w Łodzi fot. Jadwiga Girsa-Zimny Z  notatek prasowych: „Gwiżdże” ze Słupska: kolorowe i morowe dziesięć minut. Tak trzymać!                                                                 /z gazetki festiwalowej – Pyza – Łódź Dziatawa  ’92/ ...” Jak się bawią? Wspaniale! Słowem i ruchem stworzyli prawdziwy spektakl (...) Byłam, widziałam, śmiałam się i klaskałam.                                                                 /J. Seweryn - Tygodnik Pomorski Zbliżenia nr 19/1992/ Spektakl w wykonaniu grupy „Gwiżdże” już w pierwszych minutach ujawnia wszystkie swe zalety: indywidualna pracę aktorów, aranżację przestrzenną, ekspresję motoryczną. Istotne jest powiązanie zamiłowania do języka polskiego i literatury współczesnej...                                                                                                         /z gazetki festiwalowej – Pyza – Łódź Dziatwa ’92/
Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019/02_LUTY/Aala_Oola oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.spektakl "Aala, Oola"premiera 23 lutego 2019występują: Aleksandra Kalista i Alicja Studzińskainscenizacja: Katarzyna Sygitowicz-Sierosławska, Maciej Sierosławski   Spektakl "Aala, Oola" utrzymany w konwencji "nowego cyrku" łączy elementy teatru i cyrku. Tricki żonglerskie układają się w etiudy dwóch rywalizujących ze sobą postaci. Jako język narracji występują tutaj różne rodzaje żonglerki, manipulacji i elementy klaunady. Cykl popisów, jak w przyjaźni przechodzi wszystkie etapy od współpracy przez konflikt, kłótnię i z powrotem do porozumienia. Widzimy człowieka, który mierzy się ze swoimi egoizmem, słabościami i uczuciami, tworząc tym samym widowisko. Przesłaniem spektaklu, jest to: że warto robić coś razem, że nie warto się poddawać, że każda próba prowadzi do celu. I najważniejsze w kuglarstwie: jeśli coś nie wychodzi, to nie jest porażka! tylko sygnał, że trzeba spróbować jeszcze raz! fot. Paweł Sadowski {galeria}/2019/02_LUTY/Aala_Oola/{/galeria} Wydarzeniu towarzyszy wystawa pt. "TRICKI w kompozycji fotograficznej" adeptów sztuki fotografii Pracowni Fotografii Analogowej i Cyfrowej Jadwigi Girsa- Zimny. Zdjęcia powstały na warsztatach fotograficzno-kuglarskich. Fot. Martyna Fau, Anna Glińska, Weronika Stanisławska, Maja Kalinowska, Amelia Pancek, Cezary Suwała, Oliwia Żołnierczyk.  {galeria}/2019/02_LUTY/AO_Wystawa/{/galeria} Warsztaty kuglarskie i zabawy cyrkowe na spotkaniach z publicznością. Fot. Krzysztof Piotrkowski {galeria}/2019/05_MAJ/AALA_OOLA/{/galeria}
premiera: 19 czerwca 2018r.scenariusz i reżyseria: Stanisław Miedziewskimuzyka: Tomasz Giczewski i Patryk Skarbek-Tłuchowskiscenografia: Jacek Szubachoreografia: Gabriela Keller-Januswykonanie: spektakl obywatelski 19 czerwca 2018 w Ośrodku Teatralnym Rondo publiczność długo oklaskiwała czterdziestu aktorów po premierze przedstawienia obywatelskiego „Żony Lota”, który porusza temat antysemityzmu i masowych wypędzeń Żydów z Polski po fali protestów na uczelniach w marcu 1968 roku. Tytuł nawiązuje do starotestamentowej, nieznanej z imienia małżonki Lota, która uciekając wraz z rodziną z zagrożonej zagładą Sodomy, pomna ostrzeżeń, spojrzała w kierunku opuszczanego miasta. Za swoje nieposłuszeństwo, a w zasadzie tęsknotę za domem, poniosła dotkliwą karę – zmieniła się w słup soli. Podobne uczucie tęsknoty towarzyszyło wypędzonym z Polski Żydom, którzy szukając dla siebie nowego miejsca, wciąż oglądali się za opuszczanym krajem. Krajem, w którym spędzili całe swoje dotychczasowe życie. Spektakl obywatelski, zrealizowany przez Stowarzyszenie Kulturalny Punkt Zapalny i Słupski Ośrodek Kultury w ramach projektu Utraty Marcowe 16. Dni Kultury Żydowskiej w 50. rocznicę Marca ’68, dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego i Miasta Słupska.
premiera: 27 maja 2018r.reżyseria: Małgorzata Burjanwykonanie: Agata Bonk, Michał Rodziewicz, Marianna Brzezińska, Julian Wincza, Krzysztof Włodek  O tym, że muzyka kształtuje emocjonalność i osobowość, nie trzeba chyba dziś nikogo przekonywać. Czym dla dziecka jest muzyka? Skąd i dokąd płynie, czy muzykę można odtwarzać jedynie z nut? Czy istnieje jedna poprawna metoda gry, czy śpiewu?  Być może podróż po świecie dźwięków pozwoli głównemu bohaterowi odpowiedzieć na te pytania. 
premiera: 16 czerwca 2018r.reżyseria: Małgorzata Burjanwystępują: Angelika Jędro, Marcelina Pokuć, Kamil Sazonkonsultacja choreograficzna: Gabriela Keller-Janus "Repulsja", czyli niechęć do kogoś lub czegoś to kilka scen o kompleksach. Wariacja na temat budowania poczucia własnej wartości na różnych etapach życia. Zamiast ukazywać szkołę, media i młodzieżowe relacje jako takie, które podkopują naszą wartość, potraktujemy ten temat z pewnym dystansem.
premiera: 28 czerwca 2018r.reżyseria: Małgorzata Burjanwykonanie: Angelika Jędro, Marcelina Pokuć, Kamil Sazon, Patryk Sokolski, Katarzyna Reichert, Patryk Jędro, Beata Kiełpińska Spektakl pt. "Wykorzenie(nie)" nawiązuje do aktualnej kontrowersji związanej z globalną i lokalną wycinką drzew. Po co istnieją i co dają człowiekowi drzewa? Na czym polega nasze obcowanie z naturą? Od kiedy Natura stała się naszą własnością? Dawniej człowiek brał z natury tyle, ile potrzebował. Dziś zachłanność sprawia, że eksploatujemy dżungle i lasy jak prywatny folwark. A przecież drzewa były na Ziemi na długo przed pojawieniem się człowieka... Inspiracją do spektaklu jest książka "Sekretne życie drzew" Peter'a Wohlleben oraz obecna wycinką Puszczy Białowieskiej. Czym dla Was są drzewa?